قاسم ساعدی در گفت و گو با پارس نیوز به مهمترین اقدامات کمیسیون انرژی و طرح برق رایگان هم اشاره کرد و افزود: این کمیسیون در رابطه با بحث برق رایگان که از سوی وزارت نیرو ارائه شده، موافقت کرده است. این طرح برای آن دسته از خانوادههایی هست که در این زمینه صرفه جویی کرده و توانسته اند در چهارچوب کاهش مصرف حامل های انرژی به خوبی گام بردارند و ماهم این را مشروط  دانسته ایم و کارگروهی بین کمیسیون انرژی و کمیته نیرو در این کمیسیون تشکیل شده و اهداف و نیات وزارت نیرو در این زمینه بررسی شد تا برای صرفه جویی در حامل های انرژی، مشوق هایی در نظر گرفته شود، براین اساس آنان که الگوی مصرف را رعایت بکنند از مشوق های لازم برخوردار خواهند شد. از این بابت کمیسیون انرژی با وزارت نیرو همراهی لازم را داشته و این مسئله نه به عنوان سنت می ماند و نه به قانون تبدیل می شود اما در یک مقطع زمانی به عنوان مشوق مدنظر قرار می گیرد تا مقدار مصرف برق و حامل های انرژی به حداقل برسد و خانوادهها نسبت به الگوی مصرف پایبندتر باشند و از اسراف جلوگیری شود.

این نماینده مجلس در ادامه تاکید کرد: مطابق اعلام وزارت نیرو برق ۳۰ میلیون نفر که شامل هشت‌ونیم میلیون خانوار است، رایگان خواهد شد و این افراد بهایی برای خدمات دریافتی از شبکه برق کشور نمی پردازند، البته مشروط به آنکه میزان مصرف افزایش نیابد.

به گفته وی، کمیته کمیسیون انرژی جلساتی را با تولیدکنندگان برق برگزار و مشکلات تولیدکنندگان بخش خصوصی را با حضور متخصصان و صاحب نظران مرکز پژوهش ها استماع کرد. در این زمینه کمیته کمیسیون انرژی باید به منظور رفع موانع گام بردارد و بانک مرکزی در جهت عمل به تعهدات قانونی خودش با این بخش مهم و زیرساختی کشور که همان تولیدکنندگان برق است همکاری کند. اگر این مشکلات و چالش ها ادامه پیدا کند، ممکن است در دو سه سال آینده با مشکل برق در سراسر کشور مواجه شویم. در واقع اگر دولت و بانک مرکزی به تعهدات قانونی خودشان عمل نکنند، آنها بی تردید از عرصه حذف می شوند و نمی توانند به حیات خود ادامه بدهند. در رابطه با جلوگیری از خام فروشی و تشویق وزارت نفت هم اقداماتی صورت پذیرفته که نفت را در داخل کشور با تمام فرآوردههایش لحاظ کرده و خام فروشی باید به حداقل برسد. از سوی دیگر هم شرکتهای دانش بنیان و هم قرارگاه خاتم و هم شرکتهای قدری که می توانند در بحث نفت و گاز کمک حال دولت باشند، باید در عرصه حضور پیدا کنند.