محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که بعدازظهر امروز (شنبه) در تهران میزبان فؤاد حسین وزیر خارجه عراق بود امشب در توئیتی درباره دیدارش با همتای عراقی نوشت: خرسندم که میزبان دوستم فؤاد حسین وزیر خارجه عراق بودم.

وی در تشریح مذاکرات انجام شده با فؤاد حسین افزود: گام های عملی برای تقویت و ارتقای هر چه بیشتر همکاری های دوجانبه را مرور کرده و مورد بررسی قرار دادیم. 

رئیس دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: درباره اقدام تروریستی ایالات متحده آمریکا در ترور قهرمانمان سردار سلیمانی و همچنین حملات به اماکن دیپلماتیک ایران در عراق گفت و‌گو کردیم.

محمد جواد ظریف عنوان کرد که در این دیدار بر ضرورت و اهمیت حفاظت از اماکن دیپلماتیک تاکید شده است.

به گزارش فارس، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم اعلام کرد که در این گفت و گوها درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه ای رایزنی شده است.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه عراق هم در دیدار با ظریف با بیان اینکه روابط دو کشور تنها به منافع اقتصادی و مصالح سیاسی خلاصه نمی شود، تصریح کرد: عراق اجازه نمی دهد تهدیدی از خاکش متوجه همسایگان شود

به گزارش فارس، وزیر خارجه عراق عصر امروز نیز با حسن روحانی رئیس جمهور ملاقات کرد و فردا هم با علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار خواهد کرد.