سردار سرتیپ محمد نبی رودکی فرمانده سپاه فجر فارس در دوران دفاع مقدس و رئیس سابق پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس امروز شنبه در مراسم گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) اظهار داشت: یکی از آرمان‌های انقلاب اسلامی آن است بر خود واجب می‌داند که هر جایی این گیتی مسلمانی نیاز به کمک داشته باشد اقدام کند.

 وی افزود: آمریکا با برخی سران کشورها توافق می کرد که با حمله به برخی کشورها ثروت ملت‌های آنان را چپاول کند و به همین دلیل با صدام توافق کرد که با حمله به ایران این کار را انجام دهد.

 رئیس سابق پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس اظهار داشت: چند ساعت بعد از بمباران فرودگاه ایران توسط عراقی ها در ۳۱ شهریور ۵۹ حضرت امام خمینی بنیانگذار انقلاب اسلامی فرمودند که چند سنگریزه توسط دزدی پرتاب شده و باید جوانان برومند تنور دفاع را گرم کنند.

وی خاطرنشان کرد: دفاع ما در جنگ، اعتقادی بود و   به همین دلیل ۸ سال مقدس نامیده شد زیرا جوانان ما بر اساس،دین، ایمان و اعتقادشان که حق بود با جبهه کفر و باطل جنگ کردند. 

فرمانده سابق سپاه فجر فارس گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که یاد و خاطره جانفشانی ها و رشادت های ۸ سال دفاع مقدس بر مسئولان لازم است و بایستی در این زمینه اقدام کرده و مانع از تحریف جنگ شویم.

وی افزود: حاضرین در ۸ سال دفاع مقدس بارها عنایت الهی و لطف پروردگار به جبهه حق را در برابر جبهه باطل می دیدند. 

رییس سابق پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در ۸ سال دفاع مقدس و در خیلی از جبهه ها، بعثی ها که جبهه باطل بودند در برابر جبهه حق کور و کر می شدند که جز عنایت پروردگار متعال چیز دیگری نبود. 

وی تصریح کرد: امروز به برکت ۸ سال دفاع مقدس و رشادت ایثارگران، جانبازان و شهدا و رزمندگان و  مدافعین حرم و بویژه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مرزهای استراتژیک جمهوری اسلامی ایران ۲ هزار کیلومتر در هزار کیلومتر عقب از مرزهای رسمی رفته و اجازه داده نشد داعشی ها به جمهوری اسلامی نزدیک شوند.