یوسف داوودی در گفت و گو با پارس نیوز اظهار کرد: کارشناسان و صاحب نظران معتقدند، یکی از دلایل اصلی آشفتگی این بازار، عرضه کم خودرو از سوی خودروسازان است، بالطبع وقتی شرکت ها نتوانند نیاز بازار را تامین کنند، عده ای سودجو برای خرید هجوم می آورند. آنان درخصوص قیمت بالای برخی خودروها عنوان می‌کنند هر کالایی در بازار کم باشد ارزش زیادی می یابد، برهمین اساس بهارستان به آشفته بازار خودرو ورود جدی داشته و نمایندگان قصد دارند با عرضه تمامی خودرو‌های صفر در بورس، از تزلزل در بازار خودرو جلوگیری کرده و با منطقی کردن قیمت ها از فروش خودرو‌ها توسط خودروسازان از درب‌های پشتی جلوگیری کنند.

این نماینده مجلس ادامه داد: در حال حاضر بازار خودرو به دلیل افزایش نرخ ارز و کمبود عرضه با چالش های زیادی روبروست و نه تنها متقاضیان خودرو از قیمت های کنونی راضی نیستند بلکه خودروسازها هم به دلیل گرانی مواد اولیه و سرکوب قیمت فروش ناراضی‌اند و این اوضاع بدی است که نقش دولت کاملا در آن مشهود است. برهمین اساس طرح ساماندهی بازار خودرو، مربوط به موانع تولید است، ازجمله تأمین مواد اولیه، تامین ارز ، همچنین مشکلات گمرکی و غیره. از سوی دیگر با فروش خودرو در بورس کالا، عرضه و تقاضا است که تعیین کننده نرخ است و عملا قیمت گذاری دستوری به دلیل ناکارآمد بودن از صحنه کنار می رود.

گفتنی است، پیش تر روح الله ایزدخواه از دیگر اعضای کمیسیون صنایع و معادن مطرح کرده بود، بر اساس این طرح به هر کد ملی فقط یک مدل خودرو در سال تعلق می‌گیرد و یک پیشنهادی هم مطرح است که بر فروش خودرو صفر تا دو سال بعد از خرید، مالیات وضع شود تا تقاضا سرمایه‌ای به حداقل برسد. با این شیوه عملا قیمت گذاری دستوری وجود ندارد بلکه قیمت تمام شده کارخانه که توسط فرمول شورای رقابت تعیین می‌شود وجود خواهد داست و این فرمول هم شفاف بیان خواهد شد. اگر قیمت تعادلی خودرو در بورس بالاتر از قیمت تمام شده باشد از اختلاف قیمت بین قیمت بازار و قیمت تمام شده، مالیات گرفته می‌شود تا رانت موجود به جای اینکه به جیب دلالان یا خودروساز برود در اختیار دولت قرار گرفته و صرف افزایش تولید خودرو شود تا قیمت‌ها پایین بیاید.