روح الله عباسپور در گفت و گو با پارس نیوز با اشاره به مهمترین اقدامات کمیسیون متبوعش اظهار کرد: این کمیسیون براساس نیازمندی ها و مسائل جامعه و براساس منویات مقام معظم رهبری که در روزهای آغازین مجلس فرمودند، اقدام کرده است و چند موضوع را به عنوان اولویت در دستور کار خود قرار داده که مهمترین آن، بحث ساماندهی خودرو در کشور است، هم در حوزه ارتقاء کیفیت و هم در بحث قیمت خودرو که مورد بررسی قرار گرفته و راهکارهای لازم هم پیش بینی شده و طرح آن برای ثبت، ردیف شده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: بحث دیگر هم مربوط به فولاد است. تولیدکنندگان شمش فولاد متاسفانه رفتارهای دوگانه‌ای دارند و درحالی که شمش فولاد را 380 دلار در خارج عرضه می کنند، همین محصول در داخل کشور به قیمت 500 دلار به فروش می رسد. این مسئله باعث شد کمیسیون صنایع و معادن ورود کرده و گزارشی تهیه کند و این تولیدکنندگان را مجاب کند که عمدتا محصولاتشان را از طریق بورس ارائه کنند. قرار بود واحدهای خود مصرف مانند ذوب آهن اصفهان و فولاد خراسان باید معادل ۶۰ درصد شمش تولیدی یا محصول نهایی خود را در بورس عرضه کرده و 40 درصد را در اختیار بگیرند اما متاسفانه 30 درصد را در بورس ارائه دادند و مابقی را در اختیار گرفتند.

به گفته این عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی، از دیگر موضوعات مطرح در کمیسیون صنایع و معادن ، مربوط  به شرکت شهرک های صنعتی است، در این شرکتها باید چالش ها، اهداف و راهبردها برای حل مشکلات مدنظر قرار بگیرد که در این خصوص طی دو هفته آینده گزارشی تهیه خواهد شد. همچنین در راستای اصلاح قوانین هم ضرورت دارد تا پالایش قوانین زائد که از موانع تولید هستند سریع‌تر انجام شود و امیدواریم در این دوره نقش نظارتی مجلس یازدهم بر خلاف دوره‌های قبل قوی‌تر و جدی تر شود. رئیس مجلس نیز در راستای تحول در مجلس یازدهم بر نقش نظارتی مجلس تاکید دارند و به نظر می‌رسد در این دوره نیازمند تغییر نقشه راه و آئین نامه‌های داخلی در مجلس شورای اسلامی متناسب با شرایط هستیم.