به گزارش پارس به نقل از فارس، « احمد عارف» ، سخنگوی رسمی جماعت اخوان المسلمین مصر  در قاهره تاکید کرد که مشروعیت « محمد مرسی» رئیس جمهوری مصر خط قرمز ماست و کسی نمی تواند آن را زیر پا بگذارد و هرگونه تغییر و تحولی در کشور باید از راه های مسالمت آمیز صورت گیرد که در صندوق های انتخاباتی نمود پیدا می کند.

احمد عارف برگزاری هرگونه انتخابات ریاست جمهوری در مصر را به بعد از سپری شدن دوره ۴ ساله ریاست جمهوری محمد مرسی در مصر موکول کرد که به خاطر آن از سوی مردم برگزیده شد.

سخنگوی رسمی جماعت اخوان المسلمین در ادامه تاکید کرد که عملکرد یک ساله محمد مرسی در سمت رئیس جمهوری مصر نشان می دهد که وی موفقیت های قابل توجهی را طی این یک سال احراز کرد، اگرچه همان گونه که مرسی در سخنرانی خود به آن اذعان کرد، این یک سال خالی از اشتباهات نبوده است.

عارف با محکوم کردن تعدی ها و تجاوزهای صورت گرفته علیه مقرهای جماعت اخوان المسلمین در مناطق و شهرهای مختلف مصر و زخمی و کشته شدن شماری از اعضای جماعت در جریان درگیری های پیش آمده، تاکید کرد که خط مشی های خشونت آمیزی که از سوی برخی جریان ها و گروه ها و عناصر معارض دنبال می شود، سودی برای کشور به همراه ندارد و تنها موجب می شود تا کشور به سمت هرج و مرج و فروپاشی و سقوط پیش برود.

سخنگوی رسمی جماعت اخوان المسلمین تاکید کرد که در پس این اقدامات خشونت آمیز و خرابکارانه اعضای حزب حاکم ملی منحل قرار دارند و تلاش می کنند، به این طریق بیش از پیش مصر را به سمت فروپاشی و سقوط سوق دهند.

عارف با اشاره به اینکه تظاهرات مسالمت آمیز حق مسلم تمام مردم مصر است، خواهان عدم تبعیت تظاهرات کنندگان از برخی اوباش و هرج و مرج طلبان در تظاهرات ها در آسیب رساندن به املاک خصوصی و عمومی و دولتی و ندادن اجازه به برخی افراد و طرف های سودجو جهت بهره برداری از تظاهرات مردم به سود اهداف خودشان شد.