نماینده روسیه در سازمانهای بین‌المللی در«وین» پایتخت اتریش اتریش  دوشنبه در توییتی به پایبندی ایران به توافق‌های ذیل برجام  و تصمیمات اشتباه دولت آمریکا در خروج از برجام اشاره کرد.

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمانهای بین‌المللی در«وین» در توییتی با انتشار تصاویری از نمودارهایی که تغییرات میزان ذخائر اورانیوم ایران را در دوران قبل و بعد از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای برجام نشان می‌دهد نوشت:  «این‌ها ارقام بسیار گویایی هستند که تغییرات ذخائر اورانیوم ایران، نقش مثبت برجام بر آن و نقش منفی تصمیم آمریکا در خروج از توافق هسته‌ای و تصمیم به اعمال تحریم‌های فراسرزمینی علیه تهران بر آن را نشان می‌دهند.»

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در جدیدترین گزارش خود که ده روز پیش در اختیار اعضای شورای حکام قرار گرفته تأیید کرده که میزان این ذخائر در حال حاضر ۲۰۱۵ کیلوگرم است که نسبت به گزارش فصلی قبل این نهاد بین‌المللی ۵۳۴ کیلوگرم افزایش یافته است.

در این گزارش همچنین تصریح شده میزان ذخائر آب سنگین ایران به کمتر از ۱۳۰ تُن که میزان ذخائر مجاز برای این مواد ذیل توافق هسته‌ای برجام است. بدین‌ترتیب میزان ذخائر آب سنگین ایران برای اولین بار بعد از اعلام کاهش تعهدات این کشور به مفاد توافق هسته‌ای در محدوده مجاز در برجام قرار گرفته است.