محمدرضا رضایی کوچی در گفت‌و‌گو با پارس نیوز اظهار کرد: ساماندهی حوزه مسکن یکی از مهمترین دستورکارهای کمیسیون عمران مجلس یازدهم است. به همین علت طرح‌هایی تهیه شده تا دهک های پایین درآمدی بتوانند صاحب مسکن شوند. از این رو کمیسیون، طرحی با عنوان طرح «جهش و تامین مسکن » را تهیه و تصویب کرده و بی تردید این طرح بر افزایش قدرت خرید مسکن تاثیرگذار خواهد بود و چنانچه زمین ساخت مسکن تامین و تسهیلات ارزان قیمت با اقساط 15 الی 25 ساله ارائه شود، دیگر مشکلی وجود ندارد و به افزایش قدرت خرید بسیار کمک می کند.

وی اقدامات کمیسیون عمران را قدم رو به جلو برای پیشبرد قانون جامع عرضه و تولید مسکن یا ساماندهی عرضه و تولید مسکن عنوان کرد و گفت: وقتی قیمت مصالح، زمین و هر آنچه که به ساختمان مربوط است، به یکباره چندین برابر افزایش می‌یابد، بالطبع مسکن هم گران می‌شود و ارزش آن به عنوان یک کالای سرمایه‌ای افزایش می‌یابد. آنچه در کشور ما در عرصه مسکن رخ می دهد، در هیچ جای دنیا سابقه ندارد، در این وضعیت باید جلوی افزایش نرخ مسکن را گرفت و از سرمایه‌ای بودن آن جلوگیری کرد. برهمین اساس کمیسیون عمران سعی کرده در حوزه سیاستگذاری، تسهیلات ، مالیات و... اقدامات اثرگذاری انجام دهد لذا با توجه به تصویب کلیات طرح جهش تامین مسکن و پیمودن روند قانونی آن در صحن علنی مجلس، شرایط لازم برای ساخت مسکن پیش بینی شده و در این زمینه، جلسات متعددی با مسئولین وزرات راه وشهرسازی و بانک مسکن و نظام مهندسی برگزار شده تا وضعیت مسکن و نرخ های افسارگسیخته آن، ساماندهی شود، چون این موضوع یک خواست یا مطالبه ملی است و باید محقق شود.  

به گفته وی، مجلس بنا دارد، تسهیلات مسکن را به ۲۵۰ میلیون برساند و اقساط تسهیلات را بلند مدت‌تر تعیین کند تا مبلغ اقساط با حقوق افراد متقاضی تسهیلات تناسب و همخوانی داشته باشد.