بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی درباره جزئیات حادثه نطنز گفت: تا الان جمهوری اسلامی ایران موفق بوده و غیر از بازرسی‌ها ما بارها حملات سایبری داشتیم و آنها را دفع کردیم.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی خرابکاری‌های صنعتی داشتیم، گفت: ما یک نمایشگاه داریم از تعداد زیادی از این مواردی که کشف کردیم، همه این‌ها مواردی نیست که بخواهیم به بازرس‌ها نسبت بدهیم اما ممکن است بازرس هم عامل باشد.

کمالوندی همچنین گفت: باید مراقبت کنیم و مراقبت خوبی هم شده است و می‌توانیم بگوییم اشراف کاملی هست که در چند وقت گذشته نمونه‌های آن را دیدید و شنیدید.

کمالوندی ادامه داد: در عین حال اتفاقی که در نطنز افتاد متأسفانه اتفاقی است که جنبه خرابکاری دارد و البته این مساله را سازمان‌های امنیتی ما باید دقیق بررسی کنند و قرار هم بر این بوده که آنها در این باره اظهار نظر کنند و در حال ادامه تحقیقات خود هستند.

معاون سازمان انرژی اتمی گفت: تا جایی که ما اطلاع داریم عوامل را کشف کردند و دلایل را هم می‌دانند، روش و چگونگی را هم می‌دانند، یعنی نسبت به این موضوع اشراف دارند اما اینکه جزئیات آن چیست ما اطلاع نداریم اگر چه تا اندازه‌ای به ما گفته شده ولی به این دلیل که موضوع در دست بررسی و پیگیری است، از اینکه بیشتر در این باره صحبت کنیم معذوریم.