به گزارش پارس به نقل از فارس، مؤید حسینی صدر نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به زلزله ۴.۸ ریشتری پنج روز پیش در روستای قریس خوی اظهارداشت: این روستا دارای ۱۵۰ خانوار است که به ۷۰ واحد مسکونی آن که نوسازی نشده بودند خسارت وارد شد اما خسارت وارده به بقیه واحدها جزئی بود.

نماینده مردم خوی در مجلس با اشاره به زلزله مجدد این منطقه در ۲ روز پیش تصریح کرد: در زلزله ۴.۲ ریشتری۲ شب پیش تمام ساختمان هایی که آسیب دیده بودند فرو ریختند و ۵۳ خانه کلاً تخریب و بقیه نیز غیرقابل سکونت هستند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این منطقه کوهستانی است از وزارت کشور درخواست داریم سریع تر به این منطقه رسیدگی و استانداری را به پرداخت تسهیلات ملزم کند.

حسینی صدر افزود: درخواست ما نوسازی و ارائه تسهیلات برای ساخت دامداری ها است و اینکه هر واحد ۲۰ میلیون تومان برای ساخت دامداری داشته باشد و هر خانواده یک دامداری داشته باشد و این فوریت دارد چرا که از اول آبان کار کردن غیرممکن می شود.

نماینده مردم خوی در مجلس گفت: جای تقدیر است که اسکان زلزله زدگان به خوبی انجام شده است اما پرداخت تسهیلات باید سریع تر شود و به بروکراسی و کاغذبازی اداری کشیده نشود چرا که در این صورت زلزله زدگان باید دام های خود را بفروشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: قریس روی گسل زلزله است و به وان ترکیه متصل می شود؛ از این رو باید به این منطقه رسیدگی بیشتر شود.