به گزارش پارس به نقل از کیهان: این مطلب را محمد برقعی عضو مشترک گروهک اتحاد جمهوری خواهان به گروهک ملی- مذهبی عنوان کرد. وی در مصاحبه با وبسایت گروهک ملی-مذهبی تاکید کرد: با انتخابات جدید، غرب باز هم با ایران همکاری نخواهد کرد.
او می افزاید: من بر این باورم که آمریکا نه می تواند و نه می خواهد به ایران امتیاز بدهد، هرگز نباید در رابطه با زبان غرب به اشتباه افتاد. زبان آنها شیرین و دیپلماتیک است و معمولا می گویند ما می خواهیم مذاکره کنیم در حالی که اصلا این طور نیست.
وی با بیان اینکه غرب نمی خواهد امتیازی به ایران بدهد، گفت: به لحاظ فنی هم مشکلی که وجود دارد این است که در تمام سالهای گذشته مرتب در کنگره و جاهای دیگر علیه ایران قوانینی را تصویب کرده اند. الان باید برای امتیاز دادن به ایران برخی از این قانون ها را لغو کنند و این یک پروسه عملی غیرممکن است و سالها طول می کشد. ضمن اینکه لابی هایی که به شدت علیه ایران فعال هستند و تعدادشان هم کم نیست، هم لابی راست آمریکا و نوچه آن لابی اسرائیل؛ فوق العاده کار لغو هر کدام از این مواد را مشکل خواهند کرد. بنابراین اولا بعید به نظر می رسد از نظر فنی این کار میسر باشد که به این سادگی تحریم ها از بین برود. دوم اینکه اراده سیاسی اش هم وجود ندارد.
برقعی همچنین گفته است: آنها همین بازی کجدار و مریز فعلی را ادامه خواهند داد. بدین ترتیب همان کاری را که زمان آقای خاتمی اتفاق افتاد تکرار خواهند کرد. این روند فضای ناامیدی ایجاد خواهد کرد و من نگران هستم که این مسئله در آینده تکرار شود و پایگاه ما ضعیف تر هم خواهد شد.
وی می گوید: بر این اساس من فکر می کنم که روند اولیه یک ماه عسل را در بردارد اما کار زیادی انجام نمی شود و سرخوردگی ایجاد می شود چون در این روابط بین المللی - نه از جانب ایران بلکه از جانب غرب - نمی گذارند امور اصلاح شود. غرب کلامی شیرین اما عملی تلخ دارد. بدین ترتیب علیرغم همه امیدی که به وجود آمده، اما مثل جریان متوقف ساختن غنی سازی زمان آقای خاتمی پیامد و نتیجه خاصی نداشت و در عمل ناامیدی ایجاد کرد.
برقعی در بخش دیگری از این مصاحبه درباره پیروزی حجت الاسلام حسن روحانی گفته است: وقتی برای کلیت نظام فرقی نمی کرد که کدام یک از نامزدها رئیس جمهور شوند - چون همه آنها اصولگرا بودند - تقلب معنی نداشت [! ] آقای خامنه ای قبل از انتخابات ضمن سخنرانی تندی علیه جنبش سبز خط کشی کرد، خطش را با آقای خاتمی نیز روشن کرد، آقای روحانی هم علیه سبز بود؛ بنابراین مسئله ای با اینکه کدام یک از آنان پیروز شود نداشتند، پس لزومی هم به تقلب نبود چون رئیس جمهور از حلقه رهبری و یارانش بیرون نبود.