به گزارش پارس ، به نقل از فارس از مشهد علی لاریجانی در مراسم شصت و پنجمین سالگرد انتشار روزنامه خراسان که در محل موسسه فرهنگی و هنری این روزنامه برگزار شد، اظهار داشت: روزنامه خراسان به واقع از ابتدای حرکت تا به امروز حرکت تکاملی خوبی داشته است و لذا جای تقدیر دارد.

وی افزود: از همان ابتدا انتخاب راهتان درست بوده و پایبندی خوبی به ارزش ها داشته اید و متناسب با شرایط؛ روزنامه را در اختیار مخاطبان و نیازهای آنها قرار داده اید و ان ءشاءالله این رشد مستدام خواهد بود.

لاریجانی خاطرنشان کرد: ملاک شما در این روزنامه تا حد زیادی انعکاس واقعیات با شیوه ملایم و معتدلی بوده است که می توان عنوان آن را عقلانیت نیز گذاشت.

وی تصریح کرد: وظیفه رسانه ها این است که واقعیات را به درستی منعکس کنند، ان شاءالله این مسیر را با دورنمایی بهتری دنبال کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از وظایف مهمی که روزنامه ها باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند این است که سبب رشد اجتماعی و سیاسی در جامعه شوند، به واقع حکومت های مردم سالار احتیاج به مشارکت های عامه دارند و باید همیشه رشد سیاسی در جامعه وجود داشته باشد چرا که به دلیل همین رشد سیاسی و ارتقای روزافزون آن دیگر شاهد این نخواهیم بود که شرایط در جامعه دچار تغییر باشد.

وی افزود: این امر بدین معناست که در زمان انتخابات شاهد نشاط سیاسی خوبی در جامعه هستیم و شرایط ویژه ای جامعه پیدا می کند در حالی که پس از آن اینگونه نیست و این در حالی است که باید جامعه همواره به این صورت باشد. لاریجانی گفت: تصور ما از آزادی و رسانه این است که باید همواره سبب رشد اجتماعی سیاسی د

ر جامعه شود؛ اگر رسانه ها این مهم را به عنوان یکی از وظایف جدی خود در نظر بگیرند؛ این مهم در بستر آزادی فکری محقق می شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همواره در عرصه انقلاب اسلامی رجال سیاسی بزرگ ما همانند شهید آیت الله بهشتی در آزادی به عنوان محرک انقلاب اسلامی تاکید داشته اند؛ به طوری که ایشان همواره بر آزادی، معنویت و استقلال سیاسی، اقتصادی و مکتبی تاکید می کرده اند.

وی ادامه داد: بقای جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی مربوط به فضای آزاد به همراه ملزومات و رعایت حد و حدودات آن است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حد آزادی به امنیت و سایر مربوط نمی شود بلکه به ایجاد فضایی برای رشد حقوق مربوط می شود، آزادی یکی از این حقوق است و حدی دارد که البته نباید به سایر ارزش ها و حقوق ها لطمه بزند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: گاهی فراز و فرودهایی در کشور در این زمینه وجود داشته است که شاید برخی اوقات به ارزش ها نیز لطمه زده است.

وی با اشاره به روزنامه خراسان گفت: کار شما در صفحه آرایی خوب است البته می توانید جذاب تر از این نیز باشید و ان شاءالله در فضای امروز کشور گام های مستحکم تر بردارید.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود درباره دغدغه های مطبوعات مبنی بر مالیات از روزنامه ها گفت: در این ارتباط تکلیف روشن است، ما قانون را تصویب کردیم و رسانه ها می توانند استفساریه ای مطرح کنند تا ما ان شاءالله مطرح کنیم و اگر لازم باشد نمایندگان مجلس می توانند استفساریه بدهند.