به گزارش پارس ، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو بافارس، در خصوص سخنان مقام معظم رهبری در جمع مسئولان قضایی و تأکید معظم له بر اعتماد مردم به نظام جمهوری اسلامی اظهار داشت: از آنجایی که نظام جمهوری اسلامی بر اساس مردم سالاری دینی پایه گذاری شده و از اول این مردم بوده اند که در صحنه حضور داشته اند، چنین اعتمادی نیز از سوی مردم طبیعی است.

آیت الله بوشهری با اشاره به برگزاری رفراندوم پس از پیروزی انقلاب برای تعیین نوع نظام از سوی مردم خاطرنشان کرد: ما در این ۳۵ سال شاهد حضور مردم در عرصه های مختلف بوده ایم و بر خلاف مدعیان حقوق مردم که نظام را متهم به عدم مردم سالاری می کنند، اساس این حکومت بر پایه مردم بنا شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با یادآوری سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اگر نظام را هم قبول ندارید به خاطر کشور در انتخابات حاضر شوید، ادامه داد: بر اساس این مطالبه رهبری شاهد حضور گسترده مردم در انتخابات بودیم و این مؤید این امر است که مردم به برگزار کنندگان انتخابات و سیستم کشور اعتقاد دارند.

وی تأکید کرد: این حضور گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری نشان داد مردم به سازوکارهای نظام اسلامی و امانت داری آنها اعتماد کامل دارند و بر همین اساس نیز شاهد بودند که نتیجه انتخابات بر اساس رأی اکثر مردم رقم خورد.