به گزارش پارس نیوز، به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور متن این بیانیه بدین شرح اعلام شد:

۲۲ بهمن سالروز آغاز حرکت جهانی برای تحقق حکومتی دینی و نویدی بر اضمحلال بنیان‌های مادی و غیر الهی است، یوم الله ۲۲ بهمن همان روزی است که وعده خداوند سبحان مبنی بر نصرت و یاری مؤمنان در مصاف با مستکبران به عیان دیده شد و معادلات و محاسبات منطقه‌ای و جهانی را فراتر از دو قطبی های استعماری تمدن غرب ، یعنی ابرقدرت‌های شرق و غرب بر هم زد و با تولید گفتمانی نوین و مقتدر با منظومه‌ای از عناصر تحول آفرین، هدایتگر و منطبق با فطرت انسانی نظیر حق‌طلبی، آزادیخواهی، عدالت، معنویت و ظلم‌ستیزی ، نظام بین الملل را متحول ساخت.

این تحول در حوزه سلامت یکی از عرصه های کارآمدی انقلاب را به نمایش گذاشته و امروز علوم پزشکی با اتکا به مبانی معرفتی اسلامی و تعریفی متعالی به خواستگاه رویش هزاران تن از اساتید و نخبگان در این حوزه بدل شده است،

و اینک جامعه پزشکی با درنوردیدن مرزهای دانش جهانی در انجام پیچیده ترین اقدامات درمانی در داخل کشور و نیل به شاخص های مطلوب بهداشتی و دسترسی آسان و ارزان به خدمات پزشکی و گسترش چتر بیمه ای ، حوزه های نوینیِ از مبانی حکمت اسلامی را در قالب تبین عملی مفاهیم متعالی اخلاق پزشکی و پرستاری اسلامی، سلامت معنوی و نیز طب سنتیِ علمی و مبتنی بر شواهد را در جهان پایه گذاری و دنبال می نماید.

امروز بعد از گذشت 41 سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی، علی‌رغم همه دشمنی‌های داخلی و خارجی، ریزش‌ها و آفت‌ها، همگان نه تنها شاهد پویش و تلاش ملت در سیر اهداف والای انقلاب هستند، بلکه بازتولید گفتمان انقلاب اسلامی در خیزش عظیم اسلامی منطقه حقیقتی است که در اعترافات غالب تحلیل‌گران جبهه دشمن می توان شنید.

همین کار‌آمدی و قدرت الگو‌برداری است که جهان سرمایه‌داری را در تخاضم با مدل جمهوری اسلامی راسخ‌تر کرده است، شیاطین جهان طی 4 دهه گذشته از هر ترفندی برای نابودی و یا ناکارآمدی نظام اسلامی استفاده کرده و اینک پس از چند دوره متوالی فشار های بی سابقه دوباره به انواع مختلف ما را تهدید می‌کند و با استفاده از حُکام مرتجع منطقه به زعم خود حلقه محاصره را بر ما تنگ‌تر می‌نماید.

در این شرایط‌، بر همه صاحبان قلم و رسانه و اندیشمندان اقشار مختلف فرض است تا به بیان و تبیین دستاوردهای عظیم و معجزه وار انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف همت گمارده تا از این رهگذر کارآمدی و قدرت نظام اسلامی بر اذهان حقیقت طلب نسل های جدید و نیز جهانیان آشکار گردد.

ملت غیور ایران اکنون که در آستانه 41 سالگی انقلاب خود است، پس از گذراندن مشکلات و بحران‌های داخلی و خارجی متعدد به عنوان باثبات‌ترین و امن‌ترین کشور منطقه شناخته می‌شود. حرکت رو به سمت تمدن نوین اسلامی بیش از پیش احساس می‌شود. دانشمندان و نخبگان ایران اسلامی که در سخت‌ترین شرایط و کمبود امکانات ایران اسلامی را به عنوان کشوری پیشرو در موضوعات مختلف علمی معرفی کردند.

البته پیروزی انقلاب اسلامی ایران زمانی به نقطه تعالی خود خواهد رسید که کشور به جایگاهی در خور ظرفیت‌های بنیادین علمی و فرهنگی دست یابد. این ظرفیت‌ها در مقایسه با بسیاری از کشورهای منطقه‌ای و غربی چنان عظیم است که زبانزد دانشمندان علوم مختلف در سطح جهان شده اما هنوز به جایگاه شاخص و اصلی خود نرسیده است.

رسیدن به آن جایگاه شایسته با پیشرفت کشور بر طبق الگویی علمی و عملیاتی تحت تعالیم عالیه اسلامی و با استفاده از دستاوردهای‌متقن بشری و تجارب بومی و جهانی و متناسب با مقتضیات ایرانی میسر می‌شود که به ابتکار رهبر معظم انقلاب اسلامی بر طبق نقشه راه علمی و به همت بیش از سه‌هزار تن از متفکران ، متخصصان و صاحب نظران تدوین شده و در معرض بررسی و ارتقا از سوی دستگاه‌ها و نخبگان قرار گرفته است.

با این نگاه، تولید علمی می‌تواند ارزش آفرین باشد که بتوان از آن در جهت بالندگی اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و نظامی بهره گرفت.

پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مهم و کلیدی نانو، رشد صنعت فضایی، کشف و تولید دارو‌های جدید و نوترکیب، خودکفا شدن در تولید سلول‌های بنیادین و افزایش تولید علم و سطح آموزشی در دانشگاه‌ها همه نشان از خودباوری دانشمندان جوان و انقلابی این مرز و بوم می‌دهد که نباید متوقف شده و باید به سمت فتح قله‌های دانش در حرکت باشند.

در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، علم و پژوهش مقدمه و محور هر نوع پیشرفتی محسوب می شود و این مهم باید توسط جوانان و به طور خاص در مراکز دانشگاهی و پژوهشی تدوین شود .

یکی از محور‌های مهم در بیانیه گام دوم انقلاب، «علم و پژوهش» است؛ دانش، آشکارترین وسیله‌ی عزّت و قدرت یک کشور است. روی دیگر دانایی، توانایی است. دنیای غرب به برکت دانش خود بود که توانست برای خود ثروت و نفوذ و قدرت دویست‌ساله فراهم کند و با وجود تهیدستی در بنیان‌های اخلاقی و اعتقادی، با تحمیل سبک زندگی غربی به جوامع عقب‌مانده از کاروان علم، اختیار سیاست و اقتصاد آن‌ها را به دست گیرد. ما به سوءاستفاده از دانش مانند آنچه غرب کرد، توصیه نمی‌کنیم، امّا مؤکّداً به نیاز کشور به جوشاندن چشمه‌ی دانش در میان خود اصرار می‌ورزیم. بحمدالله استعداد علم و تحقیق در ملّت ما از متوسّط جهان بالاتر است. اکنون نزدیک به دو دهه است که رستاخیز علمی در کشور آغاز شده و با سرعتی که برای ناظران جهانی غافلگیرکننده بود -یعنی یازده برابر شتاب رشد متوسّط علم در جهان- به پیش رفته است.

در پایان بسیج جامعه پزشکی کشور بار دیگر بر حفظ و حراست از مبانی‌، آرمان‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی تأکید ورزیده و ضمن تجدید میثاق با امام خمینی‌(ره) و خلف صالحش حضرت آیت الله ‌خامنه ای(مدظله العالی) از تمامی اقشار و آحاد مختلف مردم مؤمن و بصیر به خصوص اعضای پرتلاش جامعه پزشکی کشور، برای حضور پرشور و گسترده در راهپیمایی سراسری یوم الله ۲۲ بهمن دعوت می‌نماید.