به گزارش پارس نیوز، محمد باقر قالیباف نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام بعدازظهر امروز(پنجشنبه) در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت شهدای مسجد جامع امام سجاد (ع) تهران برگزار شد، اظهار داشت: مهمترین وظیفه ما فارغ از اینکه شغل؛ باور و عقاید ما چیست این است که اگر حداقل انصاف را داشته باشیم، زمانیکه به عکس شهدا نگاه میکنیم باید به این برسیم که زندگی ما مدیون این شهدا است.

وی گفت: نعمت نظام جمهوری اسلامی، نعمت ولایت و امینت و اینکه در این مقطع زمانی مجدد اسلام احیا شد و مسلمین عزت پیدا کردند، به برکت خون شهدا تحقق پیدا کرد و امروز هم وظیفه ما پیشبرد راه شهدایمان است.

محمد باقر قالیباف ادامه داد: ما در جمهوری اسلامی ایران وظایفی را داشتیم، وعده هایی دادیم، مسیری را طی کردیم. امروز که نگاه میکنیم می بینیم به بخشی از آنها در حد عالی دست پیدا کردیم و در بخشی از آنها نمره قابل قبولی نگرفتیم.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام با طرح این سوال که اگر شهدا امروز بودند و می خواستند انجام وظیفه کنند چه می کردند، گفت: اوایل انقلاب و پیش از آغاز جنگ مهمترین دغدغه بسیج و انقلابیون رسیدگی به مردم و حل مشکلات آنها بود ولی وقتی اولویت دیگری به نام دفاع مقدس پیدا شد و امام راحل فرمودند حضور در جنگ واجب کفایی است؛ طبیعتا جوانان این مرز و بوم به میدان جنگ رفتند و اولویت کشور این شد‌.

وی افزود: در آن زمان مردم به میدان جنگ آمدند، فرماندهی کردند، جنگیدند؛ اسیر شدند و به شهادت رسیدند و مردم همه کاره بودند و به معنای واقعی کلمه مردم در صحنه بودند و خطر دشمن را دفع کردند‌.

قالیباف تصریح کرد: امروز دشمن به این نتیجه رسیده که دیگر از طریق نظامی و امنیتی راهی برای براندازی جمهوری اسلامی ایران ندارد و منتظر است ببیند کدام حلقه زنجیره مستحکم ماضعیف است که از آنجا به نظام آسیب برساند و آن را حوزه اقتصاد ما دیده است.

شهردار اسبق تهران بیان کرد: آنها به دنبال این هستند که فروپاشی ذهنی در فکر جوانان و دیگر اقشار جامعه ما ایجاد کنند و مرتب این نقطه آسیب نظام را بزرگ جلوه می دهند و میگویند که این ناتوانی در کشور وجود دارد و آثار آن را هم می بینیم.

وی گفت: دشمن به دنبال فاصله انداختن بین مردم و نظام و باورهای دینی مردم است که بر اساس آن انقلاب اسلامی ما پایه گذاری شده است. آنها از طریق اقتصادی و رسانه ای در حال فروپاشی ذهنی مردم ایران هستند و ما موظف هستیم در این جنگ، بایستیم و از مردم محافظت کنیم.

قالیباف تصریح کرد: چه ارزشی بالاتر از مبارزه با دشمن و خدمت به مردم، ارزشی بالاتر از این نداریم.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: مبارزه با ما بر اساس آموزه های دینی ما است؛ اگر دشمن باورهای جوانان ما را تضعیف کند و بگوید که دین و نظام اسلامی جوابگوی نیازهای شما نیست، در چنین شرایطی چه ارزشی بالاتر از اینکه بایستیم و بگوئیم که خیر اشتباه میکنید.

وی ادامه داد: مشکلات ما از جایی پیدا شد که مدیرانی روی کار آمدند که اینها از مبانی و باورهای انقلاب فاصله گرفتند. همان هایی که امروز می گویند چرا باید با دشمن مبارزه کنیم؟

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص با بیان اینکه مگر ما می تونیم در برابر ظلم نایستیم و از مظلومان دفاع نکنیم، گفت: تقویت اقتصاد کشور و حل مشکلات مردم وظیفه ما است، اینها کار ارزشی به حساب می آید.

وی گفت: وظیفه ما این است که دشمن را بشناسیم، بدانیم چه نقشه ای دارند و نحوه دشمنی آنها چگونه است. آمریکا و انگلیس جز خیانت، سلطه گری و لگد مال کردن عزت ما کار دیگری نکردند.

قالیباف ادامه داد: ما به برکت انقلاب اسلامی در برابر این هفته و خاری ایستادیم و امروز همین دشمن از طریق حوزه اقتصادی در حال اجرایی کردن نقشه خود است و از راه رسانه ای در حال فروپاشی ذهنی مردم است. حالا در این شرایط ما نباید با آنها مقابله کنیم؟

وی افزود: امام راحل فرمود از فرهنگ غرب زدگی نگران هستم و امرور ما چوب این عده را میخوریم. ایشان گفتند انقلاب به دست نااهلان نیافتاد، نامحرم و نااهل کسی است که باروهای دینی مبتنی بر فرهنگ اهل بیت را قبول نداشته باشد و این فرهنگ امرور برای ما خطرناک است.

وی افزود: اگر شهید سلیمانی موفق بود به این خاطر بود که هم به مردم و هم به باورهای دینی اعتقاد داشت. سردار سلیمانی مردم را دسته بندی نمی کرد و آنها را سیاه و سفید نمی دید و میگفت همینکه مردم در سایه نظا

م جمهوری اسلامی ایران زندگی میکنند ما مکلف هستیم که به آنها خدمت کنیم؛ بی هیچ منتی و این یعنی انقلابی گری و حفظ ارزش ها و این طریق رفتاری شهید سلیمانی بود. 

نایب رییس کمسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: شهید سلیمانی باور داشت که باید در برابر آمریکا بایستد و با امکانات نزدیک به صفر این کار را انجام داد و توانست ۲۰ سال آنها را در منطقه زمین گیر کند و آمریکایی ها هر طرحی پیاده کردند با شکست مواجه شدند.

قالیباف تاکید کرد: ریشه مشکلات امروز ما این دو مساله است، یکی اینکه از باورهای انقلاب فاصله گرفتیم و دوم اینکه مردم را فراموش کردیم. هر زمان انقلاب نیازی داشته، این مردم محروم بودند که همیشه پای کار بودند و هیچ کم نگذاشتند، ولی متاسفانه کمترین توجه به این مردم شده است.

وی ادامه داد: امروز با توجه به اینکه دشمن نمی‌تواند از حوزه نظامی به ما آسیب بزند؛ اولویت خود را بر افزایش مشکلات اقتصادی مردم گذاشته است.

شهردار اسبق تهران تصریح کرد: بر اساس نظر کارشناسان ۳۰ درصد مشکلات ما ناشی از تحریم ها است و ۷۰ درصد آن ناشی از فقدان و ضعف مدیریتی است.

قالیباف بیان کرد : روز گذشته رهبری اشاره کردند که یکی از راه های اصلاح ساختارها و ضعف مدیریت ها در کشور، انتخابات است که این فرصت می تواند نیروهای انقلابی تر، خدمت گزار تر و کاراتر را وارد مجلس کند.

وی بیان کرد: ما در این فرصت میتوانیم این مشکلات را بهبود ببخشیم و اینجا جایی است که باید مردم وارد میدان شوند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در روز دوم اسفند انتخابات مجلس شورای اسلامی را داریم، گفت: مجلس شورای اسلامی این ظرفیت را دارد و میتواند به بخش عمده‌ای از نارسایی ها سامان دهد.

قالیباف افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید دغدغه مردم را داشته باشند و مطالبه گری داشته باشند، اگر اینطور نشد آنها وکیل دوله شده اند. 

وی گفت: به اعتقاد من؛ به سرعت باید این ناکارآمدی مدیریتی بهبود پیدا کند و مردم با انتخاب درست و صحیحی که خواهند داشت می توانند در تعیین سرنوشت کشور تاثیر گذار باشند.

وی با بیان اینکه به جای تمنا و خواهش از دشمن باید دل به جوانان و ظرفیت های داخلی خود بدهیم تا مشکلات کشور را حل کنیم، گفت: تغییرات باید به نفع مردم و حل مشکلات محرومین صورت گیرد و به امید خدا با انتخاب صحیح مردم، شاهد آغاز یک تحول اساسی باشیم.

قالیباف در پایان خاطرنشان کرد: قوی شدن به معنای این است که تک تک مردم و خانواده های ایرانی قوی شوند و در آن صورت است که منزلت مسلمین و ایرانی ها حفظ خواهد شد.