به گزارش پارس نیوز، سروری با بیان اینکه ۱۰ نفر از نمایندگان مجمع عمومی در هیئت انتخاب مشخص شدند افزود: حجت الاسلام مسعود عالی، یاسر جبرائیلی، غلامرضا قاسمیان، طالب زاده، منوچهر متکی، بی آزار تهرانی، کامران دانشجو، معصومه آباد، رضا روستا آزاد و سید علی ریاض منتخبین مجمع عمومی در هیئت انتخاب هستند.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با اشاره به اینکه با اضافه شدن این ۱۰ نفر هیئت انتخاب کامل شد تصریح کرد: با تکمیل هیئت انتخاب کار بررسی ۹۰ کاندیدا را برای رسیدن به فهرست ۳۰ نفره در دستور کار قرار گرفت که در حال حاضر جلسات ارزیابی به طور فشرده درحال برگزاری است.

سروری با اشاره به اینکه ملاک قرار گرفتن افراد در لیست نهایی، شاخصه هایی است که در سه گروه کلی تقسیم بندی شده تصریح کرد: اولین و مهمترین مسئله پایبندی عملی به انقلاب اسلامی، فرمایشات رهبری و عدم همراهی با جریان غیرهمسو با مردم سالاری دینی است.

وی با اشاره به شاخصه های فردی ادامه داد: دو مسئله تعهد و روحیه انقلابی و در حوزه روحیه انقلابی ، شجاعت و عدالت طلبی ، مردمی بودن، ساده زیستی و پرهیز از اشرافی گری، روحیه تلاش و مجاهدت ، سابقه ایثارگری، پایبندی به وحدت و انسجام ملی ، سلامت رفتار انتخاباتی و روحیه کار جمعی و تشکیلاتی افراد از سوی هیئت انتخاب مورد ارزیابی قرار میگیرد.

سروری ادامه داد: در حوزه تعهد کاندیداها چهار ویژگی سلامت اخلاقی و خانوادگی، صداقت و امانت داری، سلامت مالی و دین داری مورد بررسی قرار می گیرد.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب مهارت های فردی را سومین دسته از ملاک های مورد ارزیابی هیئت انتخاب دانست و عنوان کرد: در این زمینه تجربه،تخصص و توانمندی افراد مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت که در حوزه تخصص، دانش تخصصی، مدیریتی، داشتن برنامه و تفکر راهبردی و نیز کارکرد هرفرد در حوزه اقتصاد، فرهنگ، سیاست و مسائل اجتماعی ملاک تصمیم گیری خواهد بود.

وی تجربه تشکیلاتی، اجرایی و مدیریتی و نیز سوابق هر فرد در حوزه سیاست گذاری کلان را از ملاک های مورد ارزیابی در زمینه تجربه سنجی کاندیداها دانست و عنوان کرد: این شاخص ها در حوزه پارلمان به طور ویژه بررسی خواهد شد.

سروری به شاخص توانمندی کاندیداها اشاره کرد و گفت: اشراف به مسائل کشور، مهارت رسانه ای ،قدرت تبیین مسئله در مجلس و تعامل با حوزه نخبگانی از جمله شاخص هایی است که کاندیداها را مورد ارزیابی هیئت انتخاب قرار می دهد.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب درباره چگونگی قرار گرفتن هر کاندیدا در لیست نهایی عنوان کرد: بعد از پایان بررسی ها امتیازات افراد مشخص خواهد شد تا اسم هر کاندیدا براساس امتیاز کسب کرده در لیست قرار گیرد، این بررسی ها نقشه راهی برای اعضای هیئت انتخاب خواهد بود تا نظرات خود را برای لیست نهایی تهران اعلام کنند.

سروری گفت: پیش بینی می شود تا پایان هفته جاری کار بررسی کاندیداها از سوی هیئت انتخاب به پایان رسیده و پس از آن لیست نهایی تهران اعلام کنند.