به گزارش پارس نیوز، محسن صحرانورد از فعالان عرصه انتخابات و مسائل سیاسی اظهار داشت: حضرت امام خمینی (ره) مجلس را عصاره فضائل ملت، برآمده از الله اکبرهای مردم ایران و معلم اخلاق جامعه ، موتور محرکه پیشرفت کشور ، استقرار عدالت اجتماعی ، نهادینه سازی مردم سالاری دینی، دموکراسی ایرانی و اسلامی، ظهر حضور مردم در سیاست و ابزاری برای اعمال اقتدار مردمی در ایران می دانستند.

وی افزود: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی تأکید داشتند که انتخابات مجلس پرشور، بدون تاخیر و با رعایت ضوابط قانونی انجام شود و مردم با مشارکت گسترده بتوانند بهترین ها را برای پیشرفت کشور به مجلس بفرستند.

صحرانورد با اشاره به شرایط داخلی کشور، همچنین شرایط منطقه ای و بین المللی تأکید کرد مجلس یازدهم باید اعتماد ساز باشد و تقویت اعتماد عمومی به نظام باید سرلوحه برنامه های مجلس بعدی باشد.

وی با بیان اینکه مجلس آینده باید احیاگر گفتمان انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری باشد، تصریح کرد: مجلس یازدهم باید اهل عمل باشد، نه فقط نطق و تصویب قوانین و حرکت به سوی انباشت قوانین، بلکه باید تدابیر لازم برای اجرایی شدن قوانین موجود هم بیاندیشد.

این کارشناس در ادامه تأکید کرد: مجلس باید حلّال مسائل جامعه و در راس امور باشد، به معنی اینکه نباید تافته جدابافته از جامعه باشد ، باید راههای ارتباط با جامعه را تدبیر نماید.

صحرانورد انقلابی بودن را از دیگر مولفه های مجلس بعدی برشمرد و گفت: نمایندگان در مجلس باید حافظ منافع ملی و انقلاب اسلامی باشند، نمایندگان باید از حزب گرایی، منفعت طلبی و منافع شخصی بدور باشند تا بتوانند با درک مردم و جامعه، تصمیم مقتضی بگیرند.

این کارشناس در پایان خاطرنشان کرد: مجلس آینده باید با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، تسهیل گر سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران و دستگاه دیپلماسی در عرصه منطقه ای و فرامنطقه ای باشد.