به گزارش پارس نیوز؛ رئیس جمهور، رئیس مجلس و رئیس قوه قضائیه در پیام های جداگانه شهادت سردار سلیمانی و همراهانش را تسلیت گفتند

 

رئیس جمهور در پیامی با تسلیت شهادت سردار پرافتخار اسلام حاج قاسم سلیمانی، تاکید کرد: شهادت سردار بزرگ اسلام و ایران، فرمانده شجاع سپاه قدس، سردار سپهبد قاسم سلیمانی و تعدادی از همراهان ایشان به‌ویژه مجاهد بزرگ ابومهدی المهندس، به دست امریکای متجاوز و جنایت‌پیشه، قلوب همه ملت ایران و ملت‌های منطقه را جریحه‌دار کرد و عزم ملت بزرگ ایران و سایر ملت‌های آزاده را برای ایستادگی و مقابله در برابر زیاده‌خواهی‌های امریکا و دفاع از ارزش‌های اسلامی، دوچندان کرد.
آقای روحانی در پیام خود تصریح کرده: بی‌تردید، این اقدام خباثت‌بار و بزدلانه، نشانه دیگری از سرخوردگی و عجز و ناتوانی امریکا در منطقه و احساس انزجار از سوی ملت‌های منطقه نسبت به این رژیم متجاوز است که با زیر پا گذاشتن تمام اصول و قواعد انسانی و حقوق بین‌الملل با غیرانسانی‌ترین سبُعیّت، لکه ننگ دیگری را بر صفحات نکبت‌بار این کشور، ثبت کرد.
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه، پرچم عزت و پایداری این شهید والامقام به دست خیل عظیم سربازان اسلام بر افراشته خواهد ماند افزود: مسیر پر افتخار ایثار و مقاومت با قوت بیشتر تداوم خواهد یافت. بی‌تردید انتقام این جنایت هولناک را ملت بزرگ ایران و دیگر ملت‌های آزاده منطقه، از امریکای جنایتکار خواهند گرفت.
آقای روحانی در ادامه، با محکوم کردن این اقدام ددمنشانه و پاسداشت خدمات درخشان، کم‌نظیر و ماندگار این دلاور سرافراز تاریخ ایران در دفاع از تمامیت ارضی کشور و مبارزه با تروریسم و افراط‌گرای در منطقه، این فاجعه بزرگ را به محضر مقام معظم رهبری، فرمانده کل قوا، احاد ملت ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، هم‌رزمان و دوستداران، و به‌ویژه خانواده گرامی ایشان تبریک و تسلیت گفت و علو درجات این شهید گرانقدر و همراهانش را از درگاه خداوند منان مسألت کرد.
----
رییس مجلس شورای اسلامی هم با تسلیت شهادت سردار سلیمانی و همراهانش، ایشان را فرماندهی مقتدر، محبوب و عزت آفرین توصیف کرد که افتخار همه ایرانیانی بود که دل در گرو استقلال و اعتلای کشور داشت و سرانجام نیز در این راه از خون پاکش مایه گذاشت و به دست شقی‌ترین افراد این روزگار، رژیم جنایتکار و سفاک آمریکا به شهادت رسید. آقای لاریجانی در این پیام تصریح کرد: رژیم خبیث آمریکا بداند که ملت بزرگ ایران برای حفظ عزت و سربلندی خود، تا کنون فرزندان عزیز بسیاری را در راه خداوند تقدیم کرده است که شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از آن بزرگمردان است؛ اما این ملت، هرگز از خون فرزندان قهرمان خویش نخواهد گذشت. رئیس مجلس در این پیام افزود: امروز رژیم آمریکا منفورترین رژیم در جهان است و نظام استکبار می‌داند که با این گونه جنایت‌ها هرگز نخواهد توانست در اراده‌های مصمم مجاهدان بزرگی که در دامان ملت‌های مسلمان تربیت شده اند، خللی به وجود آورد. آقای لاریجانی تاکید کرده: بی شک صف استوار آرزومندان این موهبت و پویندگان راه جهاد و شهادت در ایران اسلامی، در سپاه و در همه نیرو‌های مسلّح جمهوری اسلامی، بنیانی مرصوص است که تداوم مسیر نورانی شهید قاسم سلیمانی و دیگر شهدای اسلام و انقلاب را رقم خواهد زد و منهم من ینتظر و ما بدّلوا تبدیلا.
------
رئیس قوه قضاییه هم در پیام به مناسبت شهادت سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی و یاران با وفایش تاکید کرد: تروریسم بین‌الملل به سرکردگی آمریکا، برگ ننگین دیگری بر کارنامه سیاه خود افزود و مالک اشتر، ولی زمان، سرباز ولایت و امت، سردار سرافراز اسلام، حاج قاسم سلیمانی را به فیض عالی شهادت رساند. حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در این پیام تصریح کرد: امروز جبهه مقاومت گرچه داغدار شهادت حاج قاسم سلیمانی و همرزم مجاهدش ابومهدی مهندس است، اما طنین گام‌های استوار این سرداران سرافراز در گوش تاریخ باقی خواهد ماند و از هر قطره خون پاک آنان، صد‌ها قاسم سلیمانی در منطقه و جهان خواهد رویید تا خواب را از چشم دولت تروریست آمریکا و تروریسم بین‌الملل در سراسر جهان برباید. رئیس قوه قضائیه در این پیام افزوده: آمریکا با این اقدام سبعانه، نقطه‌ای بر پایان حیات شرارت بار خود در منطقه گذاشت و بی‌تردید سربازان جبهه مقاومت، انتقام خون حاج قاسم را که امتداد خون سرخ حضرت ثارالله (ع) است به اشد وجه خواهند ستاند.