به گزارش پارس نیوز، آرمان مهدی‌زاده، دبیر جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی در استان گیلان درباره عملکرد مجلس دهم حول مسائل اقتصادی و معیشتی اظهار داشت: «مجلس فعلی توانمندی مقابله با دولت و تصمیماتش علی‌الخصوص مسائل اقتصادی و معیشتی را ندارد و توان پیگیری مطالبات مردم را ندارد. علت این امر نیز برخاستن مجلس فعلی از دولت کنونی است. نمایندگان فعلی وام‌دار دولت‌مردان هستند و طبیعتاً در پی این موضوع نمی‌توانند مطالباتی نیز از دولتی‌ها داشته باشند.»

وی افزود:‌ «از سوی دیگر ابزارهای قانونی مجلس در مقابله با تصمیمات دولت برای محدودسازی این نهاد درواقع برای امتیازگیری نمایندگان دوره فعلی مجلس استفاده می‌شود که شاهد چندین استیضاح پیگیری نشده هستیم و این موضوع به جهت گرفتن امتیازات متعدد مجلس از دولتی‌ها برای چشم‌پوشی است. به‌طور مثال در حوزه انتخابیه استان گیلان نمایندگان به شکلی محرز اختیارات خود را با وزرا معامله می‌کنند.»

مهدی‌زاده با اشاره به این‌که چنین مجلسی نمی‌تواند در مقابل تدابیر دولت پاسخگو باشد، افزود: «از سوی دیگر دولت فعلی به جهت دارا بودن خوی اشرافی‌گری از حال گرسنه بی‌خبر است و به دنبال این موضوع مدیران ما از سطح وزرا به مدیران استانی با دغدغه‌های مردم پیش نمی‌روند. متأسفانه دغدغه مدیران کنونی تنها پشت‌میزنشینی و گذراندن روز است.»

دبیر جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی در استان گیلان با اشاره به آخرین تحولات انتخاباتی در استان گیلان گفت: «نیروهای اصلاح‌طلب حامی دولت در استان گیلان مانند وضعیتی که در تمام کشور مشاهده می‌شود پاسخگوی اقشار جامعه نیستند، منفعل عمل کرده و عمده فعالیتشان را مبنی بر عملیات تخریبی قرار داده‌اند. به‌طور مثال ما شاهد فعالیت نمایندگانی در استان هستیم که علیه گزینه‌های جوان قصد ورود به مجلس را دارند مصاحبه می‌کنند، این موضوع تنها نشان‌دهنده ترس جناح لیبرال و غرب‌گرا است.»

وی در ادامه اشاره کرد: «شورای ائتلافی نیروهای انقلابی استان گیلان در حال فعالیت، مجامع اولیه شهرستانی خود را در تمامی شهرهای استان تشکیل داده و اکنون پیگیر برگزاری مجامع دوم است. در حال حاضر شاهد هم‌گرایی مثبت در استان هستیم حتی جبهه پایداری نیز به این شورای ائتلافی پیوسته است.»