به گزارش پارس به نقل از فارس، حسن تامینی نماینده مردم رشت در خصوص جزئیات جلسه کمیسیون بهداشت که عصر امروز برگزار شد، اظهار داشت: در این جلسه درباره برنج های آلوده و گندم های آلوده بحث شد؛ با اینکه در گذشته بر روی این برنج ها کار کارشناسی صورت گرفته بود نشان می داد بر روی آنها دقت لازم صورت نمی گیرد و با توجه به در پیش بودن ماه رمضان این برنج ها نیاز به بررسی مجدد دارد.

تامینی ادامه داد: برنج های زیادی به صورت غیرقانونی وارد کشور می شود که از نظر ما آلوده است. بنابراین قرار شد با تشکیل یک گروه کارشناسی بررسی های لازم بر روی این برنج ها صورت گیرد تا ببینیم این برنج ها در چه وضعیتی هستند، از این رو ما گروه های مختلفی را در جلسه کمیسیون دعوت کردیم که در این زمینه می توان به حضور نمایندگان وزارت بهداشت، وزارت بازرگانی و وزارت جهاد کشاورزی و استاندارد اشاره کرد.

عضو کمیسیون بهداشت در خصوص گندم های آلوده خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در مقوله گندم، واردات زیادی نداشتیم و گندم را از کشورهایی همچون پاکستان و هندوستان وارد نکرده بودیم، اعلام شد که بر روی این محصول دقت بیشتری شود اما آنجا اعتراض به مشکلات کمتر بود.

وی با اشاره به موضوع دیگری که در جلسه بررسی شد ادامه داد: بحثی که در کمیسیون با حضور وزیر بهداشت و معاونینش داشتیم، مربوط به نامه ای به بیمارستان ها مبنی بر اینکه پزشکان عمومی می توانند سونوگرافی انجام دهند، بود که این مشکل ساز می شد و بسیاری نیز به این مسئله معترض بودند.

تامینی با اشاره به بررسی اختصاص یارانه دارو به خانوارها با حضور وزیر، یادآور شد: قرار شد در این زمینه کار کارشناسی صورت بگیرد، چرا که مصرف دارویی در خانوارهای مختلف تفاوت دارد و برخی خانوارها درگیر بیمه درمان هستند که این مسئله باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به مشکلات ارز دارو و داروسازان افزود: دراین جلسه برخی رادیولوژیست ها دعوت شده بودند و توضیحاتی ارائه دادند که به نظر می رسد این امر نیاز به تجدید نظر دارد.