به گزارش پارس‌نیوز، ماجرای انتصاب حجت الاسلام میثم امرودی به ریاست سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تبدیل به سوژه داغ خبرنگاران حوزه شهری شده است.

این ماجرا از زمانی اغاز شد که حجت نظری در لفافه خبر از انتصاب امرودی به عنوان جانشین اوحدی در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران داد و در توئیتی نوشت: «شهردار تهران بنا دارد گزینه‌هایی را برای تصدی ریاست سازمان فرهنگی هنری به هیأت امنا پیشنهاد کند که هیچ کدام سنخیتی با رای مردم و نگاه مدیریت شهری ندارند. حتی شنیده ام یکی از جدی‌ترین گزینه‌ها پرونده مفتوح در هیأت تخلفات دارد که همین موضوع پیشنهاد دکتر حناچی را عجیبتر می‌کند.»

بعد از انتشار این سخنان در توئیتر حجت نظری، خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از منابع آگاه کسب اطلاع کرد که گزینه مورد نظر شهردار تهران برای ریاست سازمان فرهنگی هنری این شهرداری کسی نیست غیر از حجت الاسلام میثم امرودی.

صبح امروز نیز احکامی از رای بدوی سازمان بازرسی کل کشور به دست خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان رسید که نشان می‌داد امرودی به علت تخلفاتی که داشته به ۵ سال انفصال از خدمت محکوم شده است.

اما همانگونه که در خبر منتشر شده قبلی نیز اشاره شد، این رای بدوی بود.

حال حکم تجدید نظر که به دست باشگاه خبرنگاران جوان رسیده نشان می‌دهد که امرودی از اتهامات تبرئه شده و مطابق نامه شماره ۸۵/۱۱۹/۹۷/م اداره کل دفتر هماهنگی و نظارت بر هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان شهرداری تهران به مشاور و مسئول هماهنگی هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری ریاست جمهوری به تاریخ ۲۷/۶/۹۷، هیچگونه مانعی برای انتصاب او به سمت ریاست سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران وجود ندارد.

در نامه مورد اشاره امده است: «با احترام؛ عطف به نامه شماره ۱۴۱۹۵-۹۷/م مورخ ۱۰/۵/۹۷، پیوست اصل رای قطعی صادره از شعبه یک هیأت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان نهاد ریاست جمهوری به شماره ۱۵۹۷ مورخ ۲۸/۳/۹۷ مبنی بر برائت در خصوص آقای میثم امرودی عیناً اعاده می‌گردد. شایان ذکر است رای مذکور در تاریخ ۲۵ شهریور ۹۷ به مشارالیه ابلاغ گردید.»

با این حساب مشخص می‌شود که اعضای شورای شهر تهران نیز تنها به حکم بدوی دسترسی داشتند و مبنای مخالفت آن‌ها نیز این حکم بوده است. حال با وجود انتشار حکم برائت امرودی باید منتظر بمانیم و ببینیم که این اعضا آیا با انتصاب وی بار دیگر مخالفت خواهند کرد یا خیر.

مطابق اسناد به دست آمده مانعی بر سر راه انتصاب امرودی وجود ندارد.