به گزارش پارس ، به نقل از العالم، روزنامه" الاخبار" لبنان تأکید کرد: مواد شیمیایی که در حمله به منطقه" خان العسل" از آن استفاده شد، به وسیله دو افسر قطری از طریق خاک ترکیه به دست عناصر مسلح رسانده شده بود.
این روزنامه به نقل از منابع اطلاعاتی خود تأکید کرد، مدارکی وجود دارد که دخالت ۲ افسر قطری در این عملیات شیمیایی را ثابت می کند

درمان مجروحان حمله شیمیایی به منطقه خان العسل در سوریه


الاخبار افزود، این مدارک بیانگر آن است که این عملیات با اطلاع مسئولان ترکیه انجام شده و جزئیات این پرونده در اختیار دستگاه اطلاعاتی روسیه قرار گرفته است.
الاخبار خاطرنشان کرد، این دو افسر قطری" سعید الهاجری" و" فالح بن خالد التمیمی" نام دارند.

بر اساس این اطلاعات به دلیل پیگیری های دستگاه اطلاعاتی روسیه مسئولان ترکیه مدتی بعد برای تحریف اذهان از حمله شیمیایی" خان العسل" اعلام کردند که ۱۲ نفر از عناصر جبهه النصره را دستگیر کردند که مواد شیمیایی در اختیار داشتند.
در ۳۰ مه پلیس ترکیه اعلام کرد که در عملیاتی گسترده در" استانبول" ، " مرسین" ، " اضنه" و" هاتای" نزدیک مرز سوریه ۱۲ نفر را دستگیر کردند که با خود مواد شیمیایی همراه داشتند. ۲ کیلوگرم از این مواد شیمیایی گاز سارین بود.
با این حال ترکیه همه سئوالات روسیه را بدون پاسخ باقی گذاشت.
این اطلاعات همچنین حاکی است که دستگاه اطلاعاتی روسیه آگاه شده است که این دو افسر قطری در انفجاری مشکوک در سومالی کشته شده اند.
این انفجار در مسیر کاروانی از خودروهای قطری در ۵ مه در موگادیشو روی داد.
رسانه ها در آن زمان اعلام کردند که این کاروان حامل چند مسئول قطری بود و در نتیجه آن ۸ نفر کشته شدند ولی مسئول قطری که سوار بر خودروی ضد گلوله بود آسیبی ندید.
رسانه های قطر کاملا در خصوص این انفجار و تلفات آن سکوت کردند.
عناصر مسلح در سوریه در ۲۹ اسفند ۱۳۹۲ با یک موشک حاوی مواد شیمایی منطقه" خان العسل" در حومه شهر" حلب" را هدف قرار دادند که بر اثر آن ۲۵ شهروند کشته شدند.

با وجود شکایت رسمی سوریه و درخواست برای انجام تحقیقات بین المللی در خصوص این حمله، این تحقیقات با کارشکنی های آمریکا و حامیان گروه های مسلح انجام نشد.

این درحالی است که آمریکا اخیرا با مطرح کردن ادعای استفاده سوریه از سلاح شیمیایی ضد مخالفان مسلح، همه تلاش خود را جهت ارسال هرچه بیشتر سلاح برای مخالفان مسلح و کمک به آنها به کار گرفته است. ادعایی که از سوی کشورهای مختلف مانند روسیه و سازمانهای بین المللی کاملا رد شده است.

با وجود ادامه جنایات گروه های مسلح و تروریستی ضد مردم سوریه، کشورهای غربی و هم پیمانان منطقه ای آنها به ویژه قطر، عربستان و ترکیه همچنان بر ادامه تسلیح این گروه ها پافشاری می کنند. امری که به عقیده ناظران به هدف خدمت به منافع رژیم صهیونیستی و نابودی و تجزیه همیشگی سوریه صورت می گیرد.