به گزارش پارس نیوز، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این که در جنگ تحمیلی همه کشورها علیه ما بودند زیرا آن زمان جز جمهوری اسلامی ایران، هیچ کشوری نبود که تحت سیطره شوروی و آمریکا نباشد گفت : «ما از دفاع مقدس یاد گرفتیم که در جنگ اراده‌ها همچنان ملت و مردم پیش‌قراول هستند. جنگ امروز هم جنگ اراده‌هاست، و در این جنگ اقتصادی جوانان راهکارند و این قفل را باز می‌کنند نه غربی‌ها و نه دشمن.» 

نایب رئیسی کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت در بخش دیگری از صحبتها، با اشاره به بثمر نرسیدن حذف یارانه پردرآمدها، بیان کرد: «بعد از چندین سال بنا شد یارانه پردرآمدها را حذف کنند، حال دولت می‌گوید ما نمی‌توانیم سه دهک بالا را شناسایی کنیم. سالی ۴۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه اداره کشور می‌شود، آن وقت نمی‌توانیم یک اطلاعات ساده را جمع آوری کنیم؟ این حرف درست نیست و این ها با مردم صادق نیستند. یادمان نرود که گفتیم این انقلاب مستضعفان و محرومان است، امروز که بیشترین فشار بر این قشر است چرا سیستم بانکی و مالیاتی را اصلاح نمی کنید تا فشار از دوش آن‌ها برداشته شود.»

قالیباف در فراز دیگری از سخنانش با پرداختن به موضوع انتخابات مجلس، گفت: «مجلس، ریل حرکت کشور را تنظیم می‌کند باید این ریل را درست تنظیم کنیم، اصلاح تمام حوزه‌ها دست مجلس است؛ در انتخاب افراد مناسب، توجه به  ویژگی‌های‌شان مهم است نه این که عضو کدام حزب یا گروه هستند. باید دید چه کسی با ایمان به خدا و به قصد خدمت مردم پیش آمده‌ و باید این را در کارنامه آن‌ها ببینیم. لازم است که یکپارچه به سمت این هدف حرکت کنیم تا موفق به ایجاد مجلسی کارآمد شویم.»

عضو مجمع تشخیص مصلحت در بخش پایانی سخنانش گفت: «با اطمینان می‌گویم اگر مردم به صحنه بیایند با همین فشارهای تحریم طی برنامه‌ای پنج ‌ساله با نگاه کارآمدی و اتکای به جوانان و مردم، اقتصاد کشور به ثبات و آرامش خواهد رسید.»

IMG_20190927_213543_134