به گزارش پارس نیوز، دکتر محمدباقر قالیباف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در جریان سفر به خراسان جنوبی که به مناسبت هفته دفاع مقدس و تجدید دیدار با همرزمان خراسانی خود انجام شده است با تقدیر از کسانی که در حفظ نام و یاد شهدا و رزمندگان و فرهنگ دفاع مقدس تلاش می کنند، گفت: گاهی شهدایی را می بینیم و غصه می خوریم که چرا در کشور و در سطح ملی شناخته شده نیستند. تک تک آنها به تنهایی برای همه ما به ویژه جوانان الگو هستند. و به همه ما درس می دهند مانند شهیدان پاکزاد، صبوری، فروغی و... که انسان های وارسته ای بودند. اگر در خراسان جنوبی بخواهیم از شهیدان نام ببریم، منصفانه است یاد کردن از شهدای خودساخته، با ایمان، با فرهنگ، فرهیخته، مدیر و مدبر این خطه که زیاد هم هستند؛  من در گفتن هیچ کدام از این خصوصیات اخلاقی درباره این شهیدان اغراق نکرده ام.

قالیباف با بیان اینکه ما در اقتصاد سنت های انقلاب اسلامی که مبتنی بر فرهنگ قرآنی است را باور نداریم، گفت: ما در کشور ناکارآمدی اشباع شده داریم که باید حل و فصل شود. مردم ما دقت کنند که فلسفه حکومت اسلامی که تفکر آگاهی بخشی است را در جامعه رونق دهند. وظیفه نظام اسلامی این است که جامعه را آگاه کند. همه مردم با حضور مستتقیم و غیر مستقیم همه ارکان نظام را مشخص می کنند. باید حواسمان باشد افرادی دارای فرهنگ غربزدگی هستند و بعضی مواقع ذلت و قدرت طلبی را معادل با عقلانیت می دانند و آن را عاقلانه می دانند. هر صحبتی با جبهه باطل که مبتنی بر تغییر درمبانی اصول باشد، باطل است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به همکاری آمریکا با کشورهای منطقه گفت: آمریکا قول حمایت به کشورهای منطقه می دهد اما این کشورها در جلسات خصوصی خود بیان می کنند که پهپاد آمریکایی آنها سقوط کرده پس چگونه این کشورمی تواند از ما دفاع کند. این عظمت انقلاب اسلامی است.

وی تحریم ها را برای اقتصاد کشور مشکل ساز دانست و گفت: تحریم به اقتصاد ما آسیب رساند و مشکل ساز بود اما اینکه تحریم چاره ای ندارد قابل پذیرش نیست. عده ای می گفتند تحریم ها کاغذ پاره است ولی ما چنین اعتقادی نداریم. با وجود تحریم اگر ما ضعف در حوزه مدیریت و ناکارآمدی را حل کنیم و ساختارها را اصلاح کنیم و از روحیه خودباختگی در مقابل غرب دست برداریم، مشکلات را رفع می کنیم.

photo_2019-09-25_12-32-47

قالیباف در پایان سخنانش گفت:کسانی که در عرصه اقتصادی حضور دارند فقط انتظار دارند که اقتصاد ثبات داشته باشند تا بتوانند فعالیت کنند زیرا آرامش می خواهند. این کار امکانپذیر است و امیدواریم در این مسیری که با افتخار تا به امروز آمده ایم و در گام دومی که مقام معظم رهبری فرمودند، پیش برویم.