به گزارش پارس ، به نقل ازفارس، روزنامه واشنگتن پست مصاحبه ای اختصاصی را با « بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی منتشر کرده. نتانیاهو در این گفت وگو علاوه بر تکرار ادعاهای گذشته در مورد برنامه هسته ای ایران، ادعا کرده ایران به دنبال ساخت ۲۰۰ کلاهک هسته ای است و اکنون نیز در حال ساخت موشک های قاره پیما است!

وی در این مصاحبه تعطیلی کامل فعالیت های غنی سازی در ایران را خواستار شده و گفته است که ایران باید تاسیسات غنی سازی فردو را نیز تعطیل کند. وی این امر را آزمونی مهم برای نشان دادن میزان جدیت ایران دانسته است.

نتانیاهو در مورد انتخابات ایران نیز گفت: فکر می کنم انتخابات منعکس کننده نارضایتی عمیق ایرانی ها از نظامشان بود. اما متاسفانه این نتایج نمی تواند بلندپروازی های هسته ای ایران را تغییر دهد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مورد شخصیت رئیس جمهور جدید ایران گفت: روحانی مشاور امنیت ملی و مذاکره کننده هسته ای سابق ایران بوده است. او خالق یک دکترین است. من به آن می گویم « مذاکره کن و به غنی سازی ادامه بده» . او کتابی هم در این مورد نوشته است.

نتانیاهو با اشاره به کتاب خاطرات دکتر « حسن روحانی» می گوید وی به دنبال آن است که فضای بین المللی را آرام کند و در عین حال برنامه هسته ای ایران را پیش ببرد. وی افزود: ما نمی توانیم به ایرانی ها اجازه این بازی را بدهیم. آن ها وقت کشی می کنند. و به غنی سازی ادامه می دهد. آن ها دامنه برنامه هسته ای خود را گسترش می دهند. ایران به دنبال یک یا دو بمب نیست، بلکه آن ها ۲۰۰ بمب می خواهند. آن ها همزمان با پیشبرد برنامه تسلیحات هسته ای، در حال ساخت موشک های قاره پیما هستند.

وی سپس با هدف تحریک کشورهای غربی و آمریکا می گوید: موشک های قاره پیما برای هدف گرفتن ما نیست. آن ها این موشک ها را برای هدف گرفتن شما می خواهند. آن ها می خواهند طی ۶ تا هشت سال آینده بتوانند به خاک آمریکا برسند. اینکه چنین نظامی با عقاید آخرالزمانی، ذخایر هسته ای داشته باشد، خطری برای تمام جهان است. این به خطر انداختن صلح جهانی است.

« بنیامین نتانیاهو» سپس بار دیگر به تهدید ایران پرداخت و گفت اسرائیل حق پاسخ به این تهدید و همچنین دست به کار شدن برای مقابله با آن را برای خود به محفوظ می داند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این مصاحبه برای چندمین بار از زمان انتخاب رئیس جمهور جدید ایران، خواستار افزایش تحریم ها علیه تهران شد و گفت: پیام مهمی که دارم این است که نباید فشارها به ایران را متوقف کرد… مهم است که تحریم ها تشدید شود، و کاهش نیابد و اینکه امتیازی داده نشود مگر آنکه تغییری جدی در برنامه هسته ای ایران ایجاد شود. تحریم ها تغییراتی را در ایران ایجاد کرده، اما این تغییرات هنوز آن چیزی نشده که ما به آن نیاز داریم.

وی سپس به موضوع مذاکرات سازش پرداخت و از سرگیری این مذاکرات را خواستار شد. وی از طرف فلسطینی خواست بدون هرگونه پیش شرطی وارد مذاکرات سازش شود.

نتانیاهو عدم به رسمیت شناخته شدن موجودیت دولت اسرائیل از سوی فلسطینی ها را مشکل اصلی در راه مذاکرات سازش دانست و گفت فلسطینی ها باید دولت اسرائیل را به رسمیت بشناسند و در مقابل اسرائیل هم فلسطین را به رسمیت می شناسد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مورد وضعیت سوریه نیز گفت که نمی تواند نتیجه درگیری های سوریه را پیش بینی کند اما اسرائیل نسبت به آنچه در سوریه رخ می دهد محتاط است و در صورت نیاز از خود دفاع می کند.