به گزارش پارس ، « طارق الزمر» ، از رهبران جماعت اسلامی مصر و رئیس دفتر سیاسی حزب « سازندگی و توسعه» ، شاخه سیاسی این جماعت در گفت وگو با فارس در قاهره تاکید کرد که تظاهرات روز جمعه که فراخوان برگزاری آن در میدان « رابعة العدویة» اعلام شد، تظاهراتی مسالمت آمیز علیه جریان ها و گروه های معارض مصری نیست، بلکه علیه ایده براندازی و سرنگونی « محمد مرسی» ، رئیس جمهوری مصر و اولین رئیس جمهوری غیر نظامی منتخب است.

طارق الزمر در ادامه تاکید کرد که ایده براندازی محمد مرسی به معنای پیروزی و غلبه بر انقلاب ۲۵ ژانویه مردم مصر است.

وی که در حاشیه یک کنفرانس مطبوعاتی گفت وگو می کرد، در ادامه افزود: ما حق تظاهرات مسالمت آمیز و آزادی بیان و اعتراض های مسالمت آمیز را رد نمی کنیم، چون این حقی تضمین شده برای همه است، به شرط آنکه به دور از خشونت و آسیب زدن به مراکز و تاسیسات دولتی و حکومتی و به آتش زدن آنها باشد.

طارق الزمر افزود: تغییر نظام حکومتی در مصر تنها از طریق ادات و راه های دمکراتیک و قانونی امکان پذیر است و سقوط محمد مرسی به این معنا نیست که جریان یا جناحی بتواند فرد مورد نظر خود را به عنوان رئیس جمهوری روی کار بیاورد.

الزمر تاکید کرد که حزب سازندگی و توسعه از جماعت اخوان المسلمین یا حزب آزادی و عدالت، شاخه سیاسی این حزب دفاع نمی کند، بلکه از مشروعیتی دفاع می کند که محمد مرسی از ملت دریافت کرد و هیچ گروه و جریانی در مصر اجازه ندارد و نمی تواند، این مشروعیت را از وی سلب کند، مگر از طریق و ادات دمکراتیک و قانونی، به ویژه که محمد مرسی اولین رئیس جمهوری منتخب و مدنی مصر است.

وی تاکید کرد که انقلاب ۲۵ ژانویه مصر انقلابی مسالمت آمیز بود که در آن خواسته ها و مطالبات خود را از طریق راهپیمایی های اعتراض آمیز و بدون خروج از این روند محقق کرد و این همان چیزی است که ما خواهان آن هستیم، اینکه تظاهرات و اعتراض ها مسالمت آمیز و بدون خروج از روال مسالمت آمیز آن بر گزار شود.