به گزارش پارس ، فارس به نقل از روزنامه « شیکاگوتریبیون» ، « حسن روحانی» رئیس جمهور منتخب ایران یکی از ارکان جمهوری اسلامی ایران بوده است و سابقه طولانی مدتی در به دست گیری جایگاه خیلی مهم و عالیرتبه در ایران داشته است.

بر اساس این گزارش، وی معاون رئیس مجلس ایران، نماینده مقام معظم رهبری ایران در شورای امنیت ملی و مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران در دوران ریاست جمهوری « محمد خاتمی» بوده است و اخیراً نیز ریاست گروه کلیدی مشاوران آیت الله « علی خامنه ای» رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران را داشته است.

این روزنامه آمریکایی سپس با اشاره به این موارد و همچنین نتیجه انتخابات اخیر ریاست جمهوری ایران که روز ۲۴ خردادماه برگزار شد، ادامه داد که احتمالاً تغییرات مثبتی بعد از آغاز به کار روحانی به عنوان رئیس جمهور ایران رخ خواهد داد.

شیکاگوتریبیون با اشاره به پیروزی روحانی در انتخابات ایران گزارش کرد که سیاستمداران آمریکایی امیدوار بودند که تحریم های تنبیهی منجر شود تا مردم ایران به پاخیزند و روحانیون کشور خود را سرنگون کنند اما انتخابات ریاست جمهوری ایران، مشروعیت نظام روحانی ایران را تقویت کرد و رئیس جمهور جدید ایران به تغییراتی که احتمالاً پذیرفته، متعهد و بنابراین این امیدها (سیاستمداران آمریکا) پوچ است.

این گزارش نتیجه گیری می کند، فرقی نمی کند که روحانی چه تغییراتی را بتواند ایجاد کند اما در کنار روحانیون زندگی کردن همچنان یک چالش جدی برای آمریکا به حساب می آید. ایران به برنامه هسته ای خود ادامه می دهد و احتمالاً به حمایت از رقبای آمریکا ادامه می دهد.