به گزارش پارس ؛ ایسنا به نقل از سایت شبکه العربیه، در حالی که روسیه ماه گذشته میلادی اعلام کرد که قراردادی را در زمینه ارسال موشک های اس ۳۰۰ به سوریه امضا کرده است، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری این کشور از کارخانه اصلی اسلحه سازی در سن پترزبورگ که تولید کننده انواع پیشرفته سلاح ها از جمله موشک های اس ۳۰۰ است، بازدید کرد.

ولادیمیر پوتین بدون اشاره به سخنرانی اخیر باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد: مسکو هرگز اجازه نقص توان هسته ای اش را نخواهد داد و ایجاد سیستم دفاع هوایی اولویتی برای صنایع نظامی روسیه خواهد بود.

پوتین تاکید کرد: ما باید این واقعیت را در نظر داشته باشیم که نمی توانیم اجازه ایجاد خلل در میزان سیستم های استراتژیک بازدارنده را بدهیم تا توان هسته ای مان دچار نقص شود. از این رو ایجاد سیستم دفاعی و فضایی یکی از اولویت های صنایع نظامی مان باقی خواهد ماند.

رئیس جمهوری روسیه افزود: مسکو در تلاش است طرحی برای توسعه نیروهای مسلح بعد از دعوت ها در زمینه مساله خلع سلاح هسته ای ارائه کند و این در واکنش به دعوت باراک اوباما از مسکو برای آغاز مذاکرات جهت خلع سلاح هسته ای بود.

وی ادامه داد: ما از اظهارات تحلیلگران نظامی و نظریه های آنها درباره خلع سلاح علیه کشورهای هسته ای استفاده بیشتری خواهیم کرد و مسلما باید این امر را از جهت طرح هایمان برای توسعه نیروهای مسلح کشور در نظر داشته باشیم.