به گزارش پارس به نقل از فارس، درحالیکه اخیرا برنامه جاسوسی محرمانه آژانس امنیت ملی آمریکا از مکالمات تلفنی و ارتباطات اینترنتی شهروندان آمریکایی و کشورهای خارجی توسط « ادوارد اسنودن» مامور سابق سیا افشا شده است، « باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا که در آلمان به سر می برد، امروز چهارشنبه تلاش کرد تا بار دیگر به « آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان اطمینان دهد که جاسوسی جنجالی آمریکا از داده های تلفنی و اینترنتی عملیاتی محدود و تحت نظارت های سخت قانونی صورت می گیرد.

رئیس جمهور آمریکا با حضور در یک کنفرانس مطبوعاتی در دفتر کار صدر اعظم آلمان، در حمایت از برنامه های جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا اینطور مدعی شد که: ما در ایمیل های شهروندان آلمانی و یا شهروندان آمریکایی و یا شهروندان فرانسوی و یا هیچ کس دیگر تجسس نمی کنیم.

اوباما تاکید کرد که سرویس های اطلاعاتی آمریکا داده های تلفنی را صرفا با هدف شناسایی تماس با شماره تلفن هایی که مشکوک هستند نظارت می کنند؛ اوباما گفت که این سرویس های اطلاعاتی صرفا در صورت ارائه درخواست خود به قاضی فدرال، مجوز گوش دادن به مکالمات تلفنی را دارند.

اوباما با حمایت از جمع آوری داده های تلفنی و اینترنتی جهانی توسط آمریکا در طول سفر خود به آلمان و اشاره به خنثی شدن ۵۰ مورد تهدید از طریق اجرای برنامه های جاسوسی، مدعی شد که در شرایط فعلی اطمینان دارد که بین تضمین امنیت شهروندان و حفاظت از حریم خصوصی آنها یک تعادل مناسب ایجاد شده است.

این خبر در شرایطی منتشر می شود که صدر اعظم آلمان به خبرنگاران اعلام کرد که اینترنت یک قلمروی جدید برای هر کس محسوب می شود و امکانات جدیدی دارد که ممکن است از سوی دشمن و یا مخالفان مورد سوء استفاده قرار بگیرد.

اخیرا « ادوارد اسنودن» مامور سابق سیا برنامه های محرمانه جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا را برای روزنامه های « گاردین» و « واشنگتن پست» فاش کرده است.