به گزارش پارس به نقل از فارس، یک منبع از هیئت همراه « کاترین اشتون» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که اشتون برای « محمد البرادعی» رئیس حزب الدستور، « عمرو موسی» رئیس حزب کنگره و « حمدین صباحی» رهبر جریان مردمی برای برگزاری نشست با آنها در راستای دیدار با چهره های سرشناس معارضین دعوتنامه فرستاده بود.

وی افزود که هیچ یک از این افراد در دیدار با اشتون شرکت نکردند و تنها « منیر فخری عبدالنور» دبیرکل جبهه نجات ملی را به عنوان نماینده خود فرستادند و همچنین « احمد سعید» رئیس حزب مصری های آزاده، « محمد العرابی» نایب رئیس حزب الموتمر و « عماد جاد» نایب رئیس حزب مصر دموکراتیک در این دیدار حضور داشتند.

بر پایه این گزارش « عمرو موسی» به دلیل آنکه در سفر خارج از کشور بود از دیدار با اشتون عذرخواهی کرد، در حالی که « سید البدوی» رئیس حزب الوفد نیز در این دیدار شرکت نکرد و عبدالنور را به عنوان نماینده خود و « محمد ابوالغار» رئیس حزب مصر دموکراتیک نیز عماد جاد را به عنوان نماینده خود به این دیدار اعزام کرد.

از سوی دیگر اشتون با « نبیل العربی» دبیرکل اتحادیه عرب دیدار و درباره اوضاع سوریه، لبنان، عراق، لیبی و منطقه عربی گفت وگو کرد.

قرار است اشتون امروز همچنین با « محمد مرسی» رئیس جمهور مصر و « محمد کامل عمرو» وزیر خارجه این کشور دیدار کند.