به گزارش پارس ، یک منبع دیپلماتیک عرب در گفت وگو بافارس پشت پرده موضع گیری اخیر محمد مرسی درباره سوریه که در آن خواستار قطع روابط کامل این کشور با سوریه شده بود، را فاش کرد.

این منبع دیپلماتیک عرب که خواست نامش فاش نشود، گفت: در کمتر از دو هفته دیگر یعنی ۳۰ ژوئن قرار است تظاهراتی در مصر با حضور معارضان و سلفی ها این کشور برگزار شود که این امر موجبات نگرانی محمد مرسی رئیس جمهور و سران اخوان را برانگیخته است.

به گفته این منبع، اخوانی ها از این نگرانند که دامنه این تظاهرات گسترش یابد و در نهایت به سقوط دولت اخوانی در مصر بیانجامد.

این منبع دیپلماتیک در ادامه گفت: محمد مرسی رئیس جمهور مصر با موضع گیری اخیر خود علیه سوریه تلاش کرد که از فشار سلفی ها و نیز عربستان علیه خود بکاهد و آنها را از تشدید فشار بر جماعت اخوان المسلمین منصرف کند.

محمد مرسی روز شنبه در سخنرانی که در کنفرانس موسوم به امت مصر برای یاری سوریه بیان داشت، در آنچه حمایت از انقلاب مردم سوریه خواند اعلام کرد که قاهره تمام مناسبات خود با سوریه را به صورت کامل قطع کرده است.

این موضع گیری مرسی که با مخالفت گروههای داخلی مصر مواجه شده در حالی صورت می گیرد که اخیرا شاهد انعطاف در موضع گیری این کشور علیه سوریه بودیم.

این تصمیم در حالی اتخاذ شده که مرسی پیش از این طرح تشکیل کمیته چهارجانبه متشکل از ایران، عربستان، ترکیه و مصر برای حل سیاسی بحران سوریه را ارائه کرده بود.