به گزارش پارس نیوز، سرلشکر محمدحسین باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در حاشیه بیست و سومین همایش روسا و فرماندهان ناجا که امروز (یکشنبه هشتم اردیبهشت ماه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران در رابطه با بسته شدن تنگه هرمز اظهار کرد: بار‌ها توسط مقامات کشور گفته شده است مسئولیت تأمین امنیت تنگه هرمز با ایران است و ما خواهان بسته شدن تنگه نیستیم و اگر کالا‌ها و نفت کشور‌های دیگر از تنگه هرمز عبور کند، نفت ما هم باید عبور کند.

وی افزود: کسی که امنیت تنگه هرمز را از بین ببرد، ما با آن مواجه خواهیم شد و مقامات کشور ما مجری هستند و اگر نفت ما از تنگه هرمز عبور نکند، نفت کشور دیگری هم عبور نمی‌کند و این به معنی بسته شدن تنگه هرمز نیست، البته تا زمانی که دشمنی دشمنان ما به حدی برسد که چاره دیگری وجود نداشته باشد.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: هر روزه ناو‌های نظامی و نفتکش‌های آمریکایی از تنگه هرمز عبور می‌کنند و به سپاه پاسداران که مسئول تأمین امنیت این تنگه است، پاسخ می‌دهند و تا دیروز این روند ادامه داشت و تغییری شاهد نبودیم.

وی در رابطه با آزادی دو مرزبان در اسارت تروریست‌ها تصریح کرد: در این ارتباط با مقامات پاکستانی گفتگو شده است و نخست وزیر پاکستان در سفر اخیر خود به تهران در این ارتباط قول‌هایی داده است و امیدواریم این دو مرزبان به زودی آزاد شوند.

سرلشکر باقری در خصوص حادثه تروریستی اتوبوس خاش گفت: در این حادثه چند نفر دستگیر و چند نفر نیز به کشورهای همسایه متواری شدند و در خصوص بازداشتی‌ها باید مسیر قضایی آن طی شود و از مقامات کشورهای همسایه خواهان استراداد این افراد هستیم.

وی تاکید کرد: برنامه‌های اساسی در طول سال برای ناجا تدوین و اعتبارات مناسب در نظر گرفته شده است.