به گزارش اخبار سیاسی شهر خبر و طبق آخرین خبر بودجه پیشنهادی ستاد صندوق توسعه ملی برای سال ۱۳۹۸ در جلسه هیئت امنای این صندوق با حضور رئیس‌جمهور بررسی و تصویب شد. طبق خبر های شهرخبر جلسه هیئت امنای صندوق توسعه ملی با حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور تشکیل شد و در آن ضمن بررسی عملکرد بودجه صندوق در سال 1397، بودجه پیشنهادی ستاد صندوق توسعه ملی برای سال 1398 مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

به گزارش اخبار سیاسی شهر خبر و طبق آخرین خبر سخنگوی شورای نگهبان طی اعلام نظری گفت: استانی شدن انتخابات نباید منجر به کاهش ارتباط نمایندگان با حوزه‌های انتخابیه و کاهش مشارکت شود. طبق خبر های شهرخبر  عباسعلی کدخدایی در رابطه با نظر شورای نگهبان برای استانی شدن انتخابات اظهار کرد: شورای نگهبان در مورد نفس استانی شدن یا نشدن انتخابات نظری ندارد و هرچه مجلس تشخیص دهد بر اساس همان اظهار نظر خواهیم کرد. طبق خبر های شهرخبر سخنگوی شورای نگهبان عنوان کرد: لیکن استانی شدن انتخابات باید به گونه‌ای باشد که ارتباط نمایندگان با حوزه‌های انتخابیه کاهش پیدا نکند زیرا می‌تواند مغایر سیاست‌های کلی نظام باشد.

به گزارش اخبار سیاسی شهر خبر و طبق آخرین خبر آیت‌الله مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم، با اشاره به شهادت تعدادی از مسلمانان در عربستان اظهار داشت: چند نفر از مسلمان به‌ویژه شیعیان خالص در عربستان بدون هیچ محاکمه و دلیل خاصی به دست رژیم آل سعود به طرز بی‌رحمانه به شهادت رسیده‌اند که این گوشه‌ای از جنایت این رژیم منحوس ضد بشری است. طبق خبر های شهرخبر وی با بیان اینکه این جنایات‌ها دارای سابقه بوده و در کتاب‌های وهابیت نیز مبنای آنان بر کشتن انسان‌هاست، ابراز کرد: آنان کاری به شیعیان و غیر شیعیان نداشته و به علت زیارت قبور بزرگان و قربانی کردن برای خداوند برای حل مشکلات و امثال آن، انسان‌ها را مستحق کشتن و محکوم به قتل می‌دانند.

به گزارش اخبار سیاسی شهر خبر و طبق آخرین خبر سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص ادعای برخی رسانه‌های خارجی مبنی بر درخواست ایران برای مذاکره با آمریکا و آغاز مذاکرات ایران و عربستان سعودی، این ادعاها را بی اساس و نادرست دانست و تاکید کرد: هیچ درخواستی برای مذاکره با آمریکا در کار نیست و در مورد عربستان جز در مسائل و موضوعات مربوط به حج که با توافق از مسائل و روابط سیاسی دو کشور جدا شده است، هیچ‌گونه مذاکره‌ای در هیچ حوزه دیگری بین دو کشور در جریان نیست.

به گزارش اخبار سیاسی شهر خبر و طبق آخرین خبر احمد امیر آبادی  عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از برخی سخت گیری بانک ها برای پرداخت تسهیلات بانکی اظهار داشت: ضمانت بانکی از جمله موانع پیش پای جوانان برای گرفتن وام ازدواج است که برخی بانک ها با سخت گیری، موانعی در پرداخت تسهیلات ازدواج جوانان ایجاد می کنند که باید این موضوع برطرف شود. طبق خبر های شهرخبر وی افزود: افزایش وام ازدواج از 15 میلیون به 30 میلیون تومان و در نظر گرفتن یارانه به عنوان ضمانت بانکی به شرط نداشتن چک برگشتی از جمله تصمیم های کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی برای تسهیل ازدواج جوانان است.

به گزارش اخبار سیاسی شهر خبر و طبق آخرین خبر محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور هفته گذشته در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به نگرانی‌ها درباره دو نرخی شدن بنزین و ارتباطش با اقدامات اخیر آمریکا گفت: کمیته مربوطه در حال بحث و بررسی است، جلسه‌ای خواهیم داشت تا بررسی کنیم. تا کنون هیچ تصمیمی که مغایر با قانون مجلس باشد را نگرفته‌ایم. طبق خبر های شهرخبر او در تشریح مصوبات شورای عالی هماهنگی اقتصادی، گفت: در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی روی سناریوهای مختلف قیمت بنزین بحث شد اما تصمیم نهایی در این زمینه گرفته نشده است.

به گزارش اخبار سیاسی شهر خبر و طبق آخرین خبر اللهیار ملکشانی نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سیل حدود هزار میلیارد تومان به منطقه کوهدشت و رومشکان خسارت زده است، گفت: واحدهای مسکونی ۱۱ روستا در کوهدشت بر اثر سیل تخریب شده و مردم این روستاها در چادر شرایط سختی را دارند.

به گزارش اخبار سیاسی شهر خبر و طبق آخرین خبر حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل در صفحه شخصی‌اش در توئیتر نوشت: ترامپ یاغی را با قدرت به عقب می‌رانیم. نام ایران، همزاد صلح، دوستی، عزت، عقلانیت، حکمت و اقتدار است. فراموش نکنیم که آمریکا زمانی به عراق حمله نظامی کرد که با ابزار بازرسان به اصطلاح UN، قبلاً تسلیحات این کشور را به کلی نابود کرده بود.

به گزارش اخبار سیاسی شهر خبر و طبق آخرین خبر به منظور تسریع در روند بازسازی مناطق تحت تأثیر از سیلاب، کارگروه‌های استانی بازسازی و نوسازی؛ ذیل قرارگاه بازسازی و نوسازی کشور، به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداران و با عضویت نمایندگان دستگاه‌های متناظر ملی در سطح استان‌ها تشکیل شد. طبق خبر های شهرخبر در پی ابلاغیه ۲۸ فروردین ماه رحمانی فضلی وزیر کشور و رئیس قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده به استانداران سراسر کشور، کارگروه های استانی بازسازی و نوسازی، ذیل قرارگاه بازسازی و نوسازی کشور، به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداران و با عضویت نمایندگان دستگاه های متناظر ملی در سطح استان ها تشکیل شده است.

به گزارش اخبار سیاسی شهر خبر و طبق آخرین خبر سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیةالله(عج) در چهارمین نشست ملی جمعی از هیئت‌های شاخص جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی از هیئت انقلابی به‌عنوان نخستین مجموعه مردمی انقلاب نام برد و گفت: در ادامه حرکت انقلاب اسلامی نیازمند اقدامات تشکیلاتی، مدیریتی، هم‌افزایی و متناسب با نیازهای روز جامعه و انقلاب هستیم که به‌صورت خودجوش و به‌برکت مجموعه‌هایی امثال خاتم‌الاوصیا(عج) رقم زده شده است. طبق خبر های شهرخبر وی افزود: هرچند گسترش و تعدد هیئت‌ها نیاز است اما رسیدن به هم‌افزایی در سطح کشوری، ارتباط شبکه‌ای و تشکیلاتی نیز به‌عنوان موضوع‌های اصلی برای نقش‌آفرینی در حوزه جنگ نرم انقلاب و مسائل اجتماعی باید مورد توجه قرار گیرد.

اخبار سیاسی را از سایت شهر خبر دنبال کنید.