به گزارش پارس نیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین  حسن روحانی  رئیس جمهور در مراسم رژه بزرگ روز ارتش که با حضور فرماندهان عالی‌رتبه نیروهای مسلح، صبح امروز پنجشنبه ۲۹ فروردین در جوار حرم مطهر امام خمینی (ره) برگزار شد،  با اشاره به گرامیداشت روز ارتش گفت:  روز ارتش امسال با ولادت مهدی موعود قرین شده است که من این تقارن را به همگان تبریک عرض می کنم.

وی ادامه داد: ارتش نقش ارزشمندی در پیروزی انقلاب اسلامی و حتی روزهای قبل از انقلاب داشت. ارتش همواره در کنار ولایت بوده و برای پاسداری از انقلاب و استقلال کشور فداکاری کرده است. زمانی که دولت جائر زمان، فرودگاه‌های کشور را در اوایل بهمن 57 به روی پرواز انقلاب و بازگشت امام بزرگوار به ایران بست، این هوانیروز اصفهان بود که اعلام کرد ما با همه توان فرودگاه را باز نگه می‌داریم و از ورود پرواز انقلاب و بازگشت امام استقبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: این پرسنل فداکار نیروی هوایی ارتش بودند که در روزهایی که امام خمینی(ره) به ایران بازگشته بودند و مردم آماده گرفتن آخرین سنگرهای دشمن بودند، به صراحت به پشتوانه انقلاب و امام در کنار مردم ایستادگی و نقش ارزشمند خود را در پیروزی انقلاب ایفا کرد.

رئیس‌جمهور گفت: پس از پیروزی انقلاب و بعد از مناسبت روز جمهوری اسلامی ایران که در 12 فروردین اعلام شد، دومین مناسبتی که بعد از انقلاب به فرمان و دستور امام آن روز اعلام شد روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در 29 فروردین 1358 بود. اکنون 40 سال از آن روز می‌گذرد و در طول این 40 سال همواره ارتش در کنار ولایت، در کنار مردم و برای پاسداری از تمامیت ارضی، استقلال کشور، نظام جمهوری اسلامی ایران فداکاری کرده است.

رئیس قوه مجریه افزود: در بلایای سیل آنجا که مردم نیاز دارند، نیروهای مسلح در کنار مردم و با مردم بوده‌اند و  برای امداد و اسکان مردم و بازگشایی راه‌ها و عبور سیلاب‌ها از تمام امکانات خود استفاده کردند.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: پس از گذشت  30 سال از  جنگ تحمیلی نیروهای مسلح با همراهی مردم از استقلال کشور دفاع کرده‌اند، امروز نیز ظهور یکپارچگی بین مردم و نیروهای مسلح در سیل‌ اخیر دیده شد.در کشوری نمی‌توانیم چنین اتحادی بین مردم و نیروهای مسلح را شاهد باشیم.

روحانی با اشاره به تروریست خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سوی آمریکا، اضافه کرد: پس از این اقدام آمریکا همه مردم نشان دادند که  یکپارچه در کنار سپاه خواهند بود و سپاه هم در کنار مردم است. اینکه دشمنان ما فکر می‌کنند سپاه پاسداران صرفا بخشی از نیروی مسلح جمهوری اسلامی ایران است، اشتباه می‌کنند. سپاه در سراسر کشور در همه صحنه‌های ملی و خدماتی حضور دارد و مردم سپاه را از خود و از آن خود می‌داند؛ توهین به سپاه پاسداران، توهین به نیروهای مسلح و توهین به ملت ایران است.

وی با اشاره به جنایاتی که در 18 سال گذشته ارتش آمریکا در منطقه انجام داده است، اظهار کرد: آمریکایی‌ها جز نکبت و آدم‌کشی و بدبختی چیزی در این منطقه به وجود نیاورده‌اند.در مقطع تاریخی حساسی که امروز قرار گرفته‌ایم، جایگاه نیروهای مسلح از هر زمان دیگر بارزتر است. امروز روزی است که قدرت‌های بزرگ به ویژه آمریکا و صهیونیسم در این منطقه نمی‌خواهند ثبات، امنیت، یکپارچگی، برادری، حفاظت از منافع ملی وجود داشته باشد و به همین دلیل می‌بینید گاهی دخالت مستقیم نظامی در کشورهای منطقه دارند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: آمریکا‌یی‌ از ملت ایران به دلیل ایستادگی عصبانی است، از نیروهای مسلح عصبانی است، چون در برابر توطئه‌ آنها ایستاده‌اند، آنها از نیروهای مردمی منطقه به ویژه حزب‌الله و حشد الشعبی و نیروهای مردمی یمن عصبانی هستند و با هر قدرتی که تحت سیطره آنها نباشد به مجادله می‌پردازند.

روحانی اضافه کرد: آمریکایی‌ها فکر نمی‌کردند که ملت‌های منطقه‌ها با کمک ملت ایران و نیروهای مسلح ایران بتوانند همه نیروهای نیابتی آنها که تروریست هستند را مضمحل کنند، راهی که آمریکا در پیش گرفته غلط است؛ امروز سردمداران آمریکا در اوهام خود غرق شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: تردیدی نیست که امروز نیروهای مسلح ما از هر زمان دیگری قدرتمندترند. آسمان امروز ایران ما در سایه قرارگاه پدافند هوایی از هر زمان دیگر امن‌تر است.دریاهای کشورمان و آب‌های همجوارمان در سایه حضور نیروی دریایی سپاه و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از هر زمان دیگری امن‌تر است.ارتش جمهوری اسلامی ایران از هر زمان دیگری امن‌تر است. حضور نیروهای مردمی منطقه در کنار حمایت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از هر زمان دیگری قدرتمندترند.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: آمریکا قدرت منطقه ما را نمی‌خواهد، قدرت ایران را نمی‌خواهد، قدرت نیروهای مسلح ما را نمی‌خواهد. امنیت و ثبات منطقه را نمی‌خواهد و آنچه هدف ماست ثبات و امنیت منطقه، استقلال کشورهای منطقه و پایان تروریسم و فعالیت آنها در این منطقه است و ما امروز می‌بینیم یکی از افتخارات نیروهای مسلح ما مبارزه با تروریسم است و به ویژه سپاه پاسداران در این زمینه قدم‌های بسیار بلندی را برداشته است.

وی افزود: هیچ کسی تردید ندارد که تروریست در ایران، تروریست‌ها در افغانستان، عراق، سوریه و لبنان اگر امروز دست‌هایشان بسته‌تر از دیروز می‌شود در سایه تلاش ارتش و سپاه جمهوری اسلامی ایران به دلیل خواست دولت‌های منطقه و کشورهای منطقه از آنها برای حمایت است.

روحانی گفت: ارتش امروز 29 فروردین رژه برخی از استان‌ها و شهرستان‌ها را به دلیل سیل و خدمت به مردم به رژه خدمت نیروهای مسلح تبدیل کرد و این برای ما بسیار ارزشمند است.

رئیس‌جمهور اظهار کرد: مردم منطقه، کشورهای همسایه، ملت‌های مسلمان، نیروی مسلح جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه در برابر شما و در برابر منافع ملی شما نیست. نیروهای مسلح ما در برابر متجاوزین ایستادگی می‌کنند، قدرت نیروهای مسلح ما قدرت کشورهای منطقه است، قدرت نیروهای مسلح ما قدرت دنیای اسلام است و ما اگر امروز در این منطقه مشکلی داریم ریشه این مشکلات یا از صهیونیسم است یا از استکبار آمریکاست.

وی در پایان گفت: ملت‌های منطقه قرن‌ها با هم زندگی کردند، با هم مشکلی نداشتند، برادرانه با هم زندگی کردند،‌حق همسایگی را محفوظ داشتند، حسن همجواری داشتند، اگر مشکلی هست از سوی دیگران است. بیایید در کنار هم باشیم، با هم باشیم، منطقه را از حضور متجاوزین پاک کنیم، صهیونیسمی که در طول 70 سال مشغول جنایت در این منطقه است آنها را به عقب برانیم و ملت فلسطین و ملت‌های بزرگ منطقه را به حق تاریخی خودشان با کمک همدیگر و با برادری یکدیگر برسانیم که قطعا در این راه پیروزی نهایی از آن حق خواهد بود.