به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، نمایندگان در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۲۸ خرداد) سوال ملی رجب رحمانی نماینده تاکستان از حمیدرضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش را بررسی کردند.

نخست عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات گزارش سوال را قرائت کرد که در آن وضعیت دانشگاه فرهنگیان و بیمه طلایی محور سوال اعلام شد.

در ادامه حمیدرضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: تاسیس دانشگاه فرهنگیان یکی از خواسته ها و برنامه های بسیار مهم وزارت آموزش و پرورش است و رهبری نیز برآن تاکید داشتند و اخیرا نیز ایشان وزارت آموزش و وزارت علوم را موظف به تقویت این دانشگاه کردند و مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز مصوبه ای را در این راستا داشته است.

وی در ادامه اظهار داشت: خوشبختانه بهمن ماه سال گذشته از یک میلیون متقاضی ورود به دانشگاه، ۷۰۰ هزار نفر برای ورود به دانشگاه فرهنگیان اعلام آمادگی کرده بودند که از این تعداد ۲۵ هزار نفر به ۶۴ پردیس دانشگاهی فرهنگیان ورود پیدا کردند.

حاجی بابایی افزود: با کمک مجلس موفق شدیم دانشجویان ورودی را بورسیه کنیم و دیگر بحث حق التدریسی، شرکتی و… وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه بزرگترین ویژگی معلم عزت است، گفت: دانشگاه فرهنگیان هر سال ۲۵ هزار دانشجو جذب می کند که این تعداد در مدت ۴ سال صد هزار نفر خواهد شد و از آن پس هرسال ۲۵ هزار نفر از وزارت آموزش خارج می شود.

وزیرآموزش و پرورش گفت: در حال حاضر وزارت آموزش و پرورش دو دانشگاه دارد؛ یکی دانشگاه شهید رجایی که فنی بوده و ۱۲ رشته دارد و دیگری دانشگاه فرهنگیان که ۱۶ رشته داشته و غیرفنی است.

وی افزود: تمام توان خود را به کار می گیریم که کسی بدون ضابطه وارد دانشگاه فرهنگیان نشود.

پس از اظهارات حاجی بابایی رجب رحمانی نماینده سوال کننده گفت: سوال بنده در حوزه های مختلف بود که از جمله آن ها بیمه طلایی، پاداش بازنشستگان فرهنگیان، رفع مشکلات حق التدریسی ها، قوانین مربوط به آموزش و پرورش است.

بر اساس این گزارش در ادامه حاجی بابایی تصریح کرد: ما تمام قوانینی که توسط مجلس مصوب شده است را صددرصد اجرا کرده ایم.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: در حال حاضر حتی یک نفر شرکتی و حق التدریس و آموزشیار در کشور وجود ندارد و اگر موردی در جایی وجود داشت نماینده آن شهرستان باید به من گزارش دهد.

وی در خصوص مربیان پیش دبستانی ها نیز گفت: مجلس مصوبه ای داشته که آموزش و پرورش طی دو سال با برگزاری آزمون نسبت به جذب نیروهای پیش دبستانی اقدام کند در حالی که شش یا هفت ماه از این مصوبه گذشته و ما اقدامات اولیه را انجام داده ایم.

حاجی بابایی در ادامه به پرداخت پاداش بازنشسته ها اشاره کرد و گفت: در بودجه ردیفی تحت عنوان پاداش بازنشسته ها نداریم و این موضوع از محل بودجه آموزش و پرورش پرداخت می شود ولی خوشبختانه کمیسیون تلفیق در بودجه امسال ۲۰۰ میلیارد تومان از محل فروش دارایی ها درنظر گرفته که البته مشکلاتی دارد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در حال حاضر ۸۲۹ هزار نفر بازنشسته فرهنگی داریم که حق پاداش ۷۵ درصد آن ها پرداخت شده و بقیه نیز طی یک تا دو هفته آینده پرداخت می شود، به عبارتی استان ها بودجه را دریافت کرده اند و باید پرداخت کنند.

وی تصریح کرد: طبق مصوبه دولت تمام روستاها مناطق محروم هستند بنابراین قوانین مربوط به این حوزه اجرا می شود.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه به بیمه طلایی اشاره کرد و گفت: بیمه طلایی به جز دندانپزشکی که ۲۰۰ هزار تومان و عینک که ۵۰ هزار تومان است در بقیه موارد بدون سقف است به طوری که معلمی وجود دارد که ۷۶ میلیون تومان از بیمه طلایی دریافت کرده است بنابراین بیمه طلایی فرهنگیان بدون سقف است.

حاجی بابایی خاطر نشان کرد: با همکاری نمایندگان تمام موارد مربوط به حوزه آموزش و پرورش را اجرا می کنیم و ان شاءالله مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران در ادامه رحمانی تصریح کرد: سوال بنده مربوط به پنج سال قبل بوده و اقداماتی در خصوص بیمه طلایی صورت گرفته است ولی کافی نیست.

وی تصریح کرد: مقاوم سازی مدارس روستایی، تامین مسکن فرهنگیان و… از دیگر مواردی است که وزیر آموزش و پرورش باید به آن رسیدگی کند.

در پایان محمدرضا باهنر که ریاست بخش پایانی جلسه علنی امروز را برعهده داشت از رحمانی پرسید: آقای رحمانی از پاسخ وزیر آموزش و پرورش قانع شدید یا خیر؟ و رجب رحمانی گفت قانع شدم.