اسماعیل جلیلی نماینده مردم مسجد سلیمان در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی پارس ضمن تبریک به منتخب ملت، رفع موانع دیپلماسی خارجی، رفع مشکلات اقتصادی و مخالفت های برخی از تشکل ها با سیاست های دولت بعدی را ۳ چالش عمده برشمرد و گفت: رفع مشکلات این ۳ چالش راهکارهای مطلوب و مورد نظر خود را طلب می کند.

این نماینده مجلس با اشاره به سوابق رییس جمهور منتخب در حوزه دیپلماسی خارجی اظهار داشت: مطمئناً سابقه آقای روحانی به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی می تواند در تدوین سناریوهای دیپلماسی خارجی علی الخصوص موضوع مذاکرات ۱+۵، ضمن تأمین اهداف ملت و غالب شدن بر قلمرو تحریم ها، موثر بوده و در جهت باب تعامل و گفت و گو در سطح مورد نیاز موارد جدیدی را بازتعریف کند.

جلالی فعال سازی نخبگان در حوزه اقتصاد را راه حلی موثری در رابطه با چالش های پیش روی اقتصادی کشور دانست و افزود: مطمئناً بهره مندی از نخبگان اقتصادی و وجود تیمی قدرتمند در حوزه مدیریت اقتصادی می تواند نتایج مطلوبی را برای اقتصاد کشورداشته باشد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه در ادامه مؤفقیت دولت بعدی را در یک سال اول وابسته به میزان آستانه تحمل در قبال سلایق مختلف برشمرد و تصریح کرد: رویکرد رفتار مشارکتی دولت با سلایق گوناگون می تواند راه حل مؤثری ارزیابی شود.

وی افزود: امیدواریم گروه ها وتشکل های مختلف، برای ایجاد یک محیط آرام و با ثبات در حوزه سیاسی و استحکام ۲۴ خرداد همکاری مطلوبی را با دولت بعدی داشته باشند که این امر می تواند در رفع این سه چالش مؤثر باشد.

جلالی در ادامه با اشاره به تعامل بین قوا با دولت جدید خاطرنشان کرد: خوشبختانه مجلس به عنوان قوه مقننه درگام نخست خود پذیرای حضور آقای روحانی بوده که این امر نشان از این دارد که مجلس و قاطبه نمایندگان خود، همواره آمادگی خود را برای همکاری و تعامل با دولت، در جهت تحقق اهداف برنامه ای و سیاست های کلی نظام اعلام داشته است.

جلالی ادامه داد: همواره مجلس در جهت همکاری صمیمانه با دولت بعدی گام برداشته و به دنبال برنامه و مکانیزمی برای تعامل با دولت آتی است.

این نماینده مجلس با اشاره به رویکرد دولت آینده در قبال تعامل با کشورهای غربی و اروپایی خاطرنشان کرد: همواره تعامل ایران با سایر کشورها در سیطره طراحی سناریوهای دشمن قرار داشته که کشورهای مختلف را بر یک نگاه بدبینانه علیه ایران ترغیب می کند.

وی با بیان اینکه انتخابات اخیر پیام های مؤثری را برای کشورهای غربی داشت گفت: مطمئناً تأثیرات انتخابات ۲۴ خرداد مفهوم ایران هراسی را کاهش داد.

این نماینده مجلس در پایان افزود: برخی از کشورها زیان های ناشی از قطع ارتباط با ایران را پیش از این تحمل نکرده و پیش قدم تعامل با دولت جدید هستند که این امر می تواند به نوعی گویای بازگشت از خطاهای گذشته غرب ارزیابی شود.