به گزارش پارس به نقل از فارس، نتایج یک نظرسنجی که اخیرا در آمریکا انجام گرفته و نتایج آن روز دوشنبه منتشر شده، نشان می دهد میزان اعتماد مردم این کشور به « باراک اوباما» به کمتر از ۵۰درصد رسیده. این میزان پایین ترین حد در ۱۹ ماه گذشته است.

رسوایی جاسوسی دولت آمریکا از شهروندان این کشور از جمله مواردی است که گفته می شود موجب سلب اعتماد عمومی از رئیس جمهور آمریکا شده است. تغییرات در قوانین مالیاتی آمریکا و افشای ثبت اطلاعات تماس های روزنامه نگارهای آمریکایی هم دیگر مواردی است که اعتماد آمریکایی ها نسبت به اوباما را کاهش داده است.

نظرسنجی که شبکه سی ان ان انجام داده نشان می دهد که میزان اعتماد عمومی به اوباما به ۴۵درصد کاهش یافته. این رقم ۸درصد کمتر از میزان اعتماد در نظرسنجی ماه می است.

۵۴درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی معتقدند که اوباما وظایف خود در ریاست جمهوری را به درستی انجام نمی دهد. این اولین بار از نوامبر ۲۰۱۱ است که اکثریت آمریکایی ها نظری منفی نسبت به رئیس جمهور دارند.

همچنین این اولین بار از آغاز دوره ریاست جمهوری اوباما است که نیمی از آمریکایی ها وی را ناصادق و غیرقابل اعتماد می دانند.

« اریک کانتور» عضو حزب جمهوری خواه آمریکا می گوید این نتایج پیامی « آزاردهنده» است که به اوباما می گوید مردم شاهد « دولتی هستند که از قدرتش سوءاستفاده می کند و صراحتا باید گفت تمرکزش را از مسئله اصلی اغلب آمریکایی ها یعنی بازگرداندن شغل به آن ها، از دست داده است.