به گزارش پارس نیوز، سردار حسین سلامی در مراسم سومین روز تدفین شهید «حمید محمدرضایی» در شهر شال اظهار کرد:  امروز شما مردم  با این حضور متراکم و پرشور خود در این مجلس برای تجلیل از یک قهرمان بزرگ اسلام و ایران اینگونه، وفادارانه آمده‌اید تا نشان دهید که به عهد خود وفادار هستید.

وی افزود: ما وقتی چهره‌های مصمم شما را در تجلیل از آفرینش‌گران و حماسه‌سازان تاریخ اسلام و ایران می‌بینیم قوت قلبی صدچندان برای ادامه این مسیر پرافتخار و پر اقتدار در خود احساس می‌کنیم.

 سلامی عنوان کرد: من دیروز هم در جمع با شکوهی از مردمان این سرزمین که در تجلیل از شهیدان آمده بودند عرض کردم ای‌کاش شما در عاشورا می بودید؛ امروز ما در تکرار همان تاریخ اما در صورت و ظاهری متفاوت هستیم.

وی بیان کرد: شما یک قهرمان بزرگ را دو روز گذشته بر روی دستانتان تا عرش بدرقه کردید تا او بی‌واسطه در جنان حضرت حق روزی‌خوار شود و او به حیات جاودان رسید.

جانشین فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد: اینکه می بینید این شهید از خانه، کاشانه و از آرزوهای دنیوی چشم می‌پوشد و هجرت میکند و پدر، مادر و خانواده را بر جهاد در راه خداوند ترجیح نمیدهد و به میدان می‌شتابد برای این است تا نوامیس مسلمین آواره نشوند.

وی اضافه کرد: برای او چه فرق میکند سوریه باشد یا ایران، یک زن مسلمان، مسلمان است و حرمت دارد و اسلام هرگز جغرافیا نمیشناسد.

سلامی عنوان کرد: مرزهای اسلام مرزهای عقیده است، نه این مرزهای سیاسی جغرافیایی که قدرت‌ها کشیدند و مسلمانان را قطعه قطعه کرده و به هر یک یورش بردند و تک‌تک آنها را شکستند.

وی گفت: داستان انقلاب ما داستان رسالت انبیا است و آمده تا غل و زنجیرهای اسارت و بردگی را از دست و پای مسلمانان باز کند و آنان را از اسارت طاغوت نجات دهد.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران اظهار کرد: انقلاب ما آمده است تا ما و مسلمانان را از وادی ظلمت به نور هدایت کند و تفسیر آیت‌الکرسی بر روی زمین است.

سلامی ادامه داد: اگر امروز جهان ایران را به عنوان سنبل عزت و سرمشق مقاومت می‌شناسد به واسطه هویت، شخصیت، عزت و امنیتی است که شهیدان برای ما به ارمغان آورده‌اند.

وی افزود: ما امروز با امپراتوری‌های بزرگی در حال جنگ هستیم که 40 سال است پشت دروازه‌های این ملت صف کشیده‌اند و هر آنچه که زر، زور، تزویر و آتش است جمع کرده‎‌اند تا این انقلاب، این نظام و ملت را همانند نمرودیان در آتش خشم خود فرو ببرند ولی این شهیدان کاری کردند که خداوند دستور داد این آتش برای ملت سرد شود.

جانشین فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: این شهیدان باعث شدند تا این آتشی که در پیرامون ما روشن کرده‎اند برای ما سرد شود تا ما در فضای بهار زندگی کنیم و دشمنان ما نتوانند به این ملت چپ نگاه کنند.

وی تأکید کرد: این دشمنان فقط از قدرت، ملت، مقاومت، از یک رهبر قدرتمند، روحانی و بزرگ و از همین مجاهدان که چون کوه راه را برای غلبه دشمن سخت می‌کنند می‌ترسند.

سلامی با بیان اینکه ما تا وقتی این قهرمانان بزرگ را داریم نگران نیستیم، گفت: بیوت این دشمنان عنکبوتی و سست است و در حال غروب هستند.

وی افزود: زمانی اینها همه قدرت خود را به میدان آوردند اما مردان و زنان ما پای امام خود ایستاده و آنها را بیرون کردند.

جانشین فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: ما دشمنان را بیرون ریخته و فراری دادیم و هزاران کیلومتر آنطرف‌تر آنها را تعقیب می‌کنیم و دست از این تعقیب بر نمی‌داریم تا همه باقیمانده آنها را از سرزمینهای اسلامی دور کنیم و شر آنها را از سر مسلمانان کم کرده و جهان اسلامی می‌سازیم که پیامبر اسلام(ص) آرزو داشت.

وی بیان کرد: ما در ابتدای انقلاب به ظاهر ضعیف بودیم و ساز و برگی نداشتیم و با سلاح‌های ابتدایی در میدان می‌رفتیم اما همه پشتوانه و قدرت ما شهادت، ایمان و جهاد بود و شهدا درس بزرگی به ما دادند که اگر از دشمن نترسیم خداوند راه‌های مقابله با آنان را به ما آموزد.

سلامی تأکید کرد: ما مستضعفین قلیلی بر روی زمین بودیم اما خداوند به ما پناه، نصرت و غلبه داد و توانستیم بیاموزیم که در اوج ضعف قدرت فیزیکی، با داشتن قدرت ایمان بر هر دشمنی پیروز هستیم.

وی بیان کرد: آن زمان که ما کم قدرت بودیم، پیروز شدیم اما امروز ما دیگر یک قدرت ضعیف و قلیل نیستیم بلکه خداوند ما را در رحم سختی‌ها رشد داد و ما تا با سختی‌ها دست و پنجه نرم نمی‌کردیم قوی نمی‌شدیم.

سردار سلامی اضافه کرد: ما باید از این مسیر سخت تاریخ عبور می‌کردیم تا نیازهایمان را برای دفاع از ایران اسلام و امت می‎شناختیم و آن نیازها را برطرف میکردیم.

وی خاطرنشان کرد: آرزوی دشمن این است که ما یک روزهم نفس نکشیم اما زنده، سربلند و قدکشیده در تاریخ، ایستاده بر بلندای قله‎های فتح و ظفر و از ارتفاعات بلند بر دشمن نگاه می‌کنیم و آنها دیگر در مردمک چشمان این ملت حقیر و کوچک هستند.

جانشین فرماندهی سپاه پاسداران اضافه کرد: امام ما چند روز پیش فرمود که از دشمن نترسید و این عبارت کاملا حکیمانه، الهی، دقیق و واقعی است و اصلا دشمن این ملت، شایسته ترسیدن نیست.

وی تصریح کرد: دشمنان این ملت هستند که باید بترسند و دیگر چه کسی است که بتواند در برابر شما ملت استوار با همت و غیرت نترسد.

سلامی گفت: مردم ما سختی‌ها را تحمل میکنند و می‌دانند بعد از هر سختی آسایش است و به خدای خود ایمان داشته و اعتماد دارند و وعده او را حق می دانند و از آینده نمی‌ترسند.

وی افزود: مردم ما به امریکا و اروپا اعتماد نمی‌کنند اما به خدای خود، به ولی و امام خود که آنها را به صبر، توکل و ایمان و زکات دعوت میکند و به رهبرشان که چیزی جز کلام نبی و امامشان نمی‌گوید حتما ایمان دارند.

جانشین فرماندهی سپاه پاسداران تأکید کرد: تا وقتی با هم هستیم شکست نمی خوریم و پیام شهدای ما این است که این ملت شکست ناپذیر است و شهادت راز جاودانگی و رمز بقای ما است.

وی بیان کرد: این سخن به این معنا نیست که می‌ایستیم تا دشمنان ما را بکشند بلکه تا ده نفر از آنها  کشته نشوند یک مجاهد از ما شهید نمی‌شود و فکر نکنند که ما اگر از مقاومت سخن میگوییم یعنی می‌ایستیم تا آنها بر ما فشار بیاورند.

سلامی گفت: مقاومت به معنای هنر شکستن قلبهای دشمن و عبور از میدان آرزوی او و رسیدن به قله‌های او است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: روزی در قلب سرزمینمان با دشمن می جنگیدیم اما امروز در مدیترانه هم هستیم و در عراق نیز صاحب قدرت مبتنی بر انقلاب اسلامی هستیم .

جانشین فرماندهی سپاه پاسداران افزود: امروز جهان اسلام به میدان جهاد تبدیل شده و اگر ما نمی‌ایستادیم همه جهان در برابر امریکا فرو می‌ریخت و امریکای ستمکار همه جهان را می بلعید.

وی در پایان یادآور شد: ما ایستادیم، جنگیدیم آسیب ندیده و پیش رفتیم و همین مسئله دشمن را عاجز کرده است که چگونه این ملت هم با آنها می‌جنگد و هم خوب، شرافتمندانه و آبرومندانه زندگی میکند.