به گزارش پارس ، مهرداد بذرپاش در گفت وگو با ایسنا، در ارزیابی از دلایل شکست کاندیدا های اصولگرا در انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما بارها گفته ایم که در جبهه اصولگرایی وحدت یک راهبرد است و تنها توصیه ای کلی و صرفا کار سیاسی نیست.

وی افزود: با عدم وحدت بین اصولگرایان و به دنبال آن کثرت کاندیدا های اصولگرا این اتفاق افتاد که آنها در انتخابات شکست خوردند.

این عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس خاطر نشان کرد: هرجا اصالت پیرامون تشکیلات و خود افراد به جای خدمت و کار شبانه روزی برای مردم شد طبیعتا ضربه پذیری نیز افزایش پیدا کرد؛ این اتفاق برای همه جناح های سیاسی و مجموعه های داخل نظام جاری و ساری است.

بذرپاش گفت: اصولگرایان از یک جایی به بعد احساس کردند تنها تشکیلات و جریان خودشان می تواند پیروز انتخابات شود یعنی اصالت پیرامون تشکیلاتشان تا گفتمان و جریان اصولگرایی شکل گرفت.

وی افزود: زمانی جبهه اصلاح طلبان موسوم به جبهه دوم خرداد هم این رخداد برایشان به وقوع پیوست و اصالت تشکیلاتشان جایگزین اصالت کار و خدمت برای مردم شد که نتیجه نهایی آن عدم اقبال مردم به آنها بود.

به گفته بذرپاش، خدا سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی دهد مگر به دست خودشان.

این نماینده اصولگرای مجلس خاطر نشان کرد: دلیل دیگر شکست کاندیدا های اصولگرا این بود که مردم با دیدن مشکلات اقتصادی کشور به ویژه در یکی دو سال اخیر به دنبال تغییر وضع موجود بودند.

وی در عین حال یادآور شد: نکته مهم در مورد انتخابات ریاست جمهوری این است که در این فضا جریانات اصولگرا نتیجه را به راحتی پذیرفتند و اتوبوس و بانکی آتش زده نشد و به کسی هم توهین نشد. سطل های زباله شهرداری نیز وسط خیابان به آتش کشیده نشد؛ در واقع همه در کمال آرامش نتیجه را پذیرفتند.

بذرپاش افزود: همانطور که نظام در سال ۷۶ پای رای آقای خاتمی ایستاد، درسال ۸۸ نیز پای رای آقای احمدی نژاد ایستاد و اکنون نیز پای رای آقای روحانی که با درصد خیلی کمی بالای نصاب ۵۰ درصد را رای آورده است ایستاد؛ پس اتهام تقلب اتهام بزرگی بود که افراد به این نظام مقدس زدند.

وی تاکید کرد: همین دولت، همین شورای نگهبان و در چارچوب همین نظام انتخاباتی که اکنون به پیروزی آقای روحانی منجر شد، در سال ۸۸ انجام گرفت. این موارد نشان می دهد آنهایی که چهار سال بر طبل اتهام تقلب می زدند حرف گزافی را مطرح کرده بودند.

وی در پایان برخی تحلیل ها مبنی بر اینکه اصولگرایان دچار غرور شده اند را درست دانست و تاکید کرد: اصولگرایان باید در چهار سال آینده به آسیب شناسی از عملکرد خود بپردازند.