به گزارش پارس نیوز، 

 

/جوان‌گرایی خنثی کننده توطئه‌هاست

 

حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در گفتگوی با اشاره به بیانیه «گام دوم» رهبر معظم انقلاب گفت: امروز دشمن در صدد ایجاد چند چالش برای کشور است و تمام تلاش خود را در جهت پیشبرد این موضوعات انجام می‌دهد. این توطئه‌ها عبارتند از، مأیوس کردن مردم از انقلاب، اختلاف افکنی در جامعه و ایجاد فضای التهابی و رسانه‌ای علیه ملت و نظام جمهوری اسلامی. دشمن در تلاش است تا با مایوس سازی مردم از انقلاب و ایجاد اختلاف افکنی در جامعه فتنه‌ای جدید را رقم بزند. امروز دشمنان ما گروه‌های مخالف جمهوری اسلامی همچون منافقین را علیه ما تقویت می‌کنند تا بتوانند در آینده حرکاتی را بر ضد ملت ایران انجام دهند.

بیانیه رهبرانقلاب توطئه دشمنان را خنثی کرد

وی افزود: من معتقدم بیانات مقام معظم رهبری توانسته است به طور کامل تمام این توطئه‌ها را خنثی کند. ایشان از دست اندر کاران نظام درخواست کرده‌اند تا عرصه را برای جوانان باز کنند زیرا دشمن بیشترین سرمایه خود را در نسل جوان قرار داده است و اگر این نسل در نظام اسلامی میدان نداشته باشد، دشمن می‌تواند از آنها سوء استفاده کرده و نقش‌های خود را بر قلوب آنها بزند.

حجت‌الاسلام ابراهیمی همچنین افزود: قرآن کریم نیز به این موضوع اشاره دارد و این چنین بیان می‌کند که به فرزندان خود برنامه دهید، پیش از آن که دشمنانتان به آنها برنامه دهند. لذا سرمایه گذاری اصلی رهبری بر نسل جوان است زیرا جوان است که می تواند کشور را  متحول کند. اوست که می‌تواند بیشترین نوآوری را داشته باشد.

برخی در جامعه در عین اسراف، به دنبال مال اندوزی هستند

وی در ادامه گفت: جوانان هستند که می‌توانند پاسخ تمام مشکلات و توطئه‌ها را بدهند. این مهمترین نکته‌ای است که در بیانیه رهبر معظم انقلاب وجود دارد و تا به امروز هم اعتماد ایشان به جوانان در سطوح مدیریتی جواب داده است. رهبری به موضوع توجه به نسل جوان اعتقاد ویژه‌ای دارند. امروز ایشان به دولتمردان هم توصیه می‌کنند که عرصه را برای نسل جوان باز کنند تا آنها به صحنه بیایند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز ضمن اشاره به بخش دیگری از بیانیه رهبر معظم انقلاب در خصوص تلاش‌های غرب در ترویج سبک زندگی و زیان‌هایی که به کشور و ملت وارد می‌شود، تصریح کرد: هنوز بخشی از جامعه ما تحت تأثیر فرهنگ غرب است. به عنوان مثال اسراف در جامعه ما به فراوانی یافت می‌شود. همین موضوع اسراف که عده زیادی در کشور به آن توجه ندارند، مورد تشویق غرب است و اگر اسراف گرایی و حرص بی‌جهت نسبت به مال اندوزی رفع نشود، مشکلات بسیاری ایجاد خواهد شد. امروز عده زیادی در کشور وجود دارند که برای ثروت اندوزی تلاش بسیار می‌کنند و به میزان احتیاج خود توجهی ندارند و تنها به فکر تفاخر و تکاثر در جامعه هستند.

اگر دولتمردان به داخل کشور توجه کرده بودند، امروز تحریم‌ها اثری نداشت

وی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب نیز در بیانیه خود اشاره کردند که رویکرد غربی در همه سطوح وجود دارد. بنده معتقدم که دولت بخشی از فرصت خود را به غربی‌ها اختصاص داد و به آنها اعتماد کرد که این اشتباه محض بود و لازم نبود که این کار در کشور صورت گیرد و اگر آنها در همان بازه زمانی توجه به داخل کشور کرده بودند امروز این تحریم‌ها هیچ اثری بر کشور نداشت.

حجت‌الاسلام ابراهیمی همچنین خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در تلاش است تا جامعه را از ناامیدی رهایی دهد. ما امروز پیشرفت‌هایی داشته‌ایم. خدماتی که امروز در جامعه انجام شده است در برهه زمانی قبل از آن بی سابقه بوده است. امروز باید به این موضوعات نیز توجه داشت. رهبری در تلاش است تا به مردم بگویند ما در آینده قله‌های بلندی را فتح خواهیم کرد تا دشمن مأیوس شود.

وی همچنین افزود: سیاستی که امروز مقام معظم رهبری برنامه ریزی کرده‌اند، موجب شده در بسیاری از موارد امروز در منطقه رتبه اول قرار بگیریم. امروز مردم باید بدانند که اگر سختی‌هایی در معیشت وجود دارد، روزنه‌های امید و افق‌های روشنی هم برای آینده هست. رهبری در حال نشان دادن همان افق‌های آینده به جامعه هستند. امروز حضور ما در منطقه چه در سوریه، چه در عراق و چه حتی در یمن، قابل توجه است.

پیامبر اسلام هم زمانی که برای گسترش اسلام تلاش می‌کردند، تحریم بودند

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز افزود: حال امروز به علت موفقیت‌هایی که داشته‌ایم، دشمن روی کشور ما حساس شده است و می‌داند که ما در آینده قله‌های بزرگی را فتح می‌کنیم و دست استکبار جهانی را از منطقه قطع خواهیم کرد. به هر حال پیامبر اسلام هم زمانی که در حال گسترش اسلام بودند، مخالفت‌های زیادی با ایشان می‌شد و بسیاری ایشان را تحریم کردند. امروز ما باید مقاومت کنیم تا انشاءالله به نتیجه عالی در آینده نایل آئیم