به گزارش پارس به نقل از خط ۱۱، سایت  در آخرین تحلیل خود که شاید با بی اعتنایی خبرخوانان حرفه ای دیده نشد در آخرین پیش بینی سقوط رای شهردار تهران و رای ۵۱ درصدی حسن روحانی را با دلایل جالب خود استدلال کرده بود. این سایت تحلیلی بر روی مسائل فراگیر جامعه متمرکز است و از یادداشتهایش به نظر می رسد به عباس عبدی روزنامه نگار نزدیک باشد.

سایت خط۱۱ یک روز پیش از رای گیری نوشته بود:

" ۲۴ ساعت به شروع رای گیری مانده است و ما آخرین تحلیل خط۱۱ را می نویسیم. این تحلیل به هیچ وجه جنبه تبلیغی ندارد اما متفقیم که به احتمال بسیار قوی رخ خواهد داد. رای حسن روحانی در یک رشد غیر قابل باور در چند نظر سنجی معتبر به مرزهای نزدیک نیمی از رای دهندگان خواهد رسانید (۵۱درصد)

روحانی شاید این رای را در درجه اول مدیون مخالفان خود باشد. شبی که خبرگزاری فارس و مهر خبری را درخروجی گذاشتند که وی ممکن است صلاحیتش دو باره برسی شود و صبح فردا آن خبر را که زاییده یک ابتکار بد موفع بود، از خروجی برداشتند. اشتباهی که مثلا ایسنا غیرممکن است با توجه به حرفه ای گری اش انجام دهد.

نخستین خیز این جهش رای مربوط به این اشتباه بود. موج سازی افراد و گروهها و انصراف عارف که تلقی به نفع رای روحانی را می داد، به رشد ۳۷ درصدی او در طی چهل و هشت ساعت شده است.

نکته حساس مساله اینست که در وضعیت شکننده فعلی، هرگونه عامل جدید ممکن است با عمل و عکس العمل جامعه در پنج شنبه فاقد تبلیغات و به اصطلاح روز زمزمه ها و پچ پچ درگوشی، منجر گردد. و به ناگهان با انصراف یک کاندیدای اصولگرا و تاثیر عاطفی بر هوادران دلخورش که حداقل ۲۴ ساعت در حالت عادی و چند روز در حالت غیر تبلیغاتی طول می کشد که به نفع فرد مورد اجماع برود، این وضعیت شکننده را با جذب بخشی از ارا به نفع روحانی تغییر دهد. چون علاوه بر جذب قسمتی از رای نامزد انصرافی، موجب عکس العمل طیف خاکستری متمایل به روحانی گردد و نهایتا روحانی با اکثریت آرا در دور اول رییس جمهور شود. آیا اصولگرایان به این ریسک تن خواهند داد. باید امروز و به فاصله ۲۴ ساعت تا شروع انتخابات ریاست جمهوری منتظر تصمیم بود. اگر مردم مردد تصمیمشان را تا صبح جمعه بگیرند قطعا رییس جمهور روحانی خواهد بود و قالیباف با سقوط آرا رایی بیشتر از ناطق نوری در سال ۷۶ نخواهد داشت. ما از رصد رای مردم اینچنین می فهمیم که فضا فضای دوم خرداد است. ایا روحانی به خاتمی و قالیباف به ناطق نوری تبدیل می شود؟ ۲۴ ساعت باید منتظر ماند. درمورد سایر کاندیداها آنچه هوادارنش ان می گوید روی کاغذ می اورند محقق نخواهد شد و ظرفیت به دست اوردن آنرا بروز ندادند. دو قطبی شکل گرفته است و سیاستمداران عقب تر از مردم هستند. ماهم منتظر جمعه ۲۴ خرداد می مانیم. شاید واقعا همه این مدت که برخلاف هواداران کاندیداها رصد می کردیم، اشتباه کرده باشیم و در آنصورت عذرخواهی خواهیم کرد