به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، جمعه ۲۴ خرداد ۱۳۹۲ یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور حماسی و باشکوه مردم برگزار شد.

در این دوره از انتخابات ۶ نامزد برای کسب عنوان هفتمین رئیس جمهور با هم به رقابت پرداختند که در نهایت" حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی" به عنوان منتخب مردم انتخاب شد.

طبق بند نهم اصل ۱۱۰ قانون اساسی تنفیذ حکم ریاست جمهوری پس از انتخاب مردم، از جمله وظایف و اختیارات مقام معظم رهبری است. بنابراین، اینکه شخصی به عنوان رئیس جمهور انجام وظیفه کند، باید علاوه بر طی کردن مرحله اول ثبت نام و تأیید صلاحیت کاندیدا از سوی شورای نگهبان، مرحله دوم برگزاری انتخابات و به دست آوردن اکثریت آرا مردم و بعد هم تأیید صحت انتخابات از طرف شورای نگهبان، طبق قانون اساسی یک مرحله دیگری هم وجود دارد و آن تنفیذ حکم ریاست جمهوری توسط ولی فقیه پس از انتخاب مردم است.

بر پایه این گزارش مراسم تنفیذ حکم یازدهمین دوره ریاست جمهوری ۱۲ مرداد ۱۳۹۲ در حضور مقام معظم رهبری و طبق سنت همه ساله در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد که در این مراسم محمود احمدی نژاد به عنوان رئیس جمهور سابق کشورمان، روسای دیگر قوا و مقامات لشگری و کشوری حضور خواهند داشت.

علاوه بر این شخص رئیس جمهور مطابق اصل یکصد و بیست و یک قانون اساسی، متن سوگندنامه را در حضور نمایندگان ملت، قرائت و امضا خواهد کرد که متن سوگندنامه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

" من به عنوان رئیس جمهور در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت ایران به خداوند قادر متعال سوگند یاد می کنم که پاسدار مذهب رسمی و نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی کشور باشم و همه استعدادها و صلاحیت خویش را در راه ایفای مسئولیت هایی که برعهده گرفته ام به کار گیرم و خود را وقف خدمت به مردم و اعتلای کشور، ترویج دین و اخلاق، پیشتیبانی از حق و عدالت، گسترش عدالت سازم و از هرگونه خودکامگی بپرهیزم و از آزادی و حرمت اشخاص و حقوقی که قانون اساسی برای ملت شناخته است، حمایت کنم.

در حراست از مرزها و استقلال سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور از هیچ اقدامی دریغ نورزم و با استعانت از خداوند و پیروی از پیامبر اسلام و ائمه اطهار علیهم السلام، قدرتی را که ملت به عنوان امانتی مقدس به من سپرده است، همچون امینی پارسا و فداکار نگاه دار باشم و آن را به منتخب ملت پس از خود بسپارم. "