به گزارش پارس به نقل از کیهان، دویچه وله در گزارشی از این رسانه های مجازی نوشت: نویسنده وبلاگ « غوزک پلاتینی» با پوپولیستی خواندن خصوصاً کمپین انتخاباتی حسن روحانی می نویسد: گاه تصور می کنیم پوپولیسم را می شناسیم! اما متأسفانه نمی توانیم این پوپولیسم فراگیر و مضحکی را که حول « رأی دادن» به راه افتاده ببینیم. بدون داشتن اصول و منطق متقن جوی راه می افتد و همه باید جوگیر شوند و هر کس جوگیر نشود از ترس تنها ماندن دنبال جماعت می افتد.

حال بیایید تصور کنیم حاکمیت کسانی مانند [… ] را وارد معرکه نکرده بود و اکنون همه جا سکوت مرگ برقرار بود و پروفایل های فیسبوک همه « رأی من در حصر است» ، « تا تقلب هست انتخابی در کار نیست» بود و افراد در شبکه های کاری و خانوادگی شان به هم می گفتند در این انتخابات شرکت نمی کنیم و نظرسنجی ها همه آمار پایین شرکت را نشان می داد… »

وی سپس می نویسد: « شگفتا که در تئوری از مقاومت منفی دم می زنند و گاندی مثال می زنند اما در عمل کارشان فقط [… ] رنگ کنی و رقصیدن به ساز حاکمیت است برای پرشور کردن مراسم» .

دویچه وله همچنین از قول نوشته یکی از شاهدان کمپین خیابانی در فیس بوک می نویسد: « برای من خیلی رقت انگیز بود فضا. تصویرهای باشکوه زنجیره انسانی چارسال پیش از جلو چشمم دور نمی شه و برنامه های خیابونی این چند روزه، جلوش یه نمایش خنده دار و پوچه برای منی که اون روزها رو دیدم این برنامه ها بیش تر از اینکه هیجانم رو زیاد کنه، سرخورده م می کنه. برنامه های خیابونی امروز، بیشتر شلوغ بازی و جوگیری بود. » دویچه وله از تمسخر طیفی از اپوزیسیون توسط دیگر خبر داده و نوشته که یکی از کاربران توییتر می نویسد روی قبرشان بنویسید آن قدر رأی داد که مرد (! )