به گزارش پارس به نقل از فارس، « ریچارد فولک» خواستار پایان محاصره نوار غزه شد و هشدار داد: برخی پیش بینی ها نشان می دهد که از الان تا سه سال بعد نوار غزه تحت محاصره اسرائیل دیگر برای سکونت مناسب نخواهد بود.

وی در بیانیه خود افزود: محاصره نوار غزه باعث کارشکنی در رشد اقتصادی آن شده و بیشتر جمعیت غزه در چنگال دائمی فقر باقی مانده و به کمک های خارجی متکی هستند.

وی اظهار داشت: ماهیگیران فلسطینی در غزه نمی توانند از ۶ مایل دریایی از سواحل غزه عبور کنند و کشاورزان نیز نمی توانند به دلیل وجود دیوار اسرائیل وارد زمین های خود شوند و بازرگانان نیز از محدودیت های تحمیلی بر صادرات کالا رنج می برند و دانشجویان نیز از آموزش در کرانه باختری و بیماران از مراقبت های فوری پزشکی در بیمارستان های فلسطینی در کرانه باختری محروم هستند.

به گفته وی ۹۰ درصد آب های زیرزمینی نوار غزه غیرقابل مصارف انسانی است و فلسطینیان از مشکلات کمبود سوخت و برق رنج می برند و تنها شمار اندکی از ساکنان غزه می توانند از طریق تونل های واقع در مرز مصر نیازهای خود را برآورده سازند.

فولک چند روز پیش نیز فاش کرد که به خاطر افشای سیاست های تجاوزکارانه اسرائیل علیه ملت فلسطین از سوی گروه فشار وابسته به رژیم صهیونیستی برای استعفا تحت فشار است اما هرگز از سمت خود استعفا نخواهد داد.