به گزارش پارس ، تسنیم به نقل از رویترز؛ باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در شرایطی در نشست رهبران گروه ۸ در ایرلند شمالی شرکت خواهد کرد که به نظر می رسد مذاکرات سختی را با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در خصوص وضعیت جنگ داخلی سوریه خواهد داشت.

کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد، نخستین دیدار رو در روی روسای جمهور دو کشور در یک سال اخیر روز دوشنبه برگزار خواهد شد.

" بن رودز" مشاور امنیت ملی اوباما تاکید کرد: اوباما به دنبال یافتن زمینه های مشترک همکاری با روسیه برای دستیابی به راهکاری سیاسی در زمینه پایان دادن به بحران سوریه است.

کاخ سفید نیز افزود، اوباما در این دیدار در خصوص شواهد و اسنادی که واشنگتن در خصوص استفاده دولت سوریه از سلاح های شیمیایی بر ضد شبه نظامیان سوری پیدا کرده است، رایزنی و گفت و گو خواهد کرد.

اوباما پیش از این استفاده از سلاح های هسته ای را خط قرمز سوریه اعلام کرده بود. در حالی که کشورهای غربی طرح ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه را در دست بررسی دارند روسیه قصد دارد با ارسال سیستم دفاع موشکی موسوم به اس-۳۰۰ این طرح را با چالش جدی روبرو کند.

مسکو و واشنگتن همچنین قصد دارند با برگزاری کنفرانس بین المللی ژنو، نمایندگان دولت سوریه و مخالفان بشار اسد را بر سر یک میز بنشانند ولی تلاش های صورت گرفته از سوی آمریکا و روسیه برای برگزاری این کنفرانس هنوز به جایی نرسیده است.