به گزارش پارس به نقل از ایسنا، این روزنامه آمریکایی با اشاره به نتایج اولیه انتخابات که صبح روز شنبه توسط مقامات ایرانی اعلام شده است نوشت که اگر هیچ یک از کاندیدا ها اکثریت آرا را به دست نیاورد انتخابات به دور دوم کشیده خواهد شد.

واشنگتن پست در بخش دیگری از گزارش خود نوشت: تلاش مقامات ایران برای ترغیب مردم به شرکت در انتخابات، ظاهرا موفقیت آمیز بوده است، چرا که حضور گسترده رای دهندگان در پای صندوق های رای مقامات ایران را ترغیب کرد که چهار بار زمان رای گیری را تمدید کنند و به جای ساعت ۱۸ در ساعت ۲۳ پایان رای گیری را اعلام کنند.

این روزنامه در ادامه نوشت: از آن جا که روز جمعه هوا بسیار گرم بود بسیاری از مردم ایران صبر کردند تا پس از غروب خورشید به پای صندوق های رای بروند و کسانی که تا ساعت ۲۳ خود را به صندوق ها رساندند اجازه رای دادن را پیدا کردند.

واشنگتن پست در ادامه به نظرات برخی از رای دهندگان در مراکز رای گیری برخی از نقاط تهران پرداخت و گزارش داد که برگزاری هم زمان انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر به افزایش حضور شرکت کنندگان در انتخابات کمک کرد، چرا که در مناطق روستایی انتخابات محلی از اهمیت بسیاری برخوردار است و بسیاری از مردم در آن شرکت می کنند.

این روزنامه در ادامه به اظهارات آیت الله علی خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از دادن رای پرداخت.