به گزارش پارس نیوز، 

 ظریف به اتفاق یک هیات بلندپایه در ادامه سفر خود به عراق، دوشنبه شب با حضور در کاخ ریاست جمهوری عراق، با برهم صالح دیدار و گفتگو کرد.

دو طرف در این دیدار در خصوص روابط میان ایران و عراق و تحولات منطقه و جهان بحث و تبادل نظر کردند.

صالح در این دیدار، بر اهمیت تقویت روابط با ایران تاکید کرد و گفت که این امر نه تنها در راستای منافع دو ملت بلک به نفع امنیت و ثبات کل منطقه است.

وی گفت که کشورهای منطقه امروز مسوولیتی بزرگ برای تلاش جهت عبور از بحران های موجود دارند و این امر باید از طریق راه حل سیاسی جهت حل مشکلات انجام شود.

رئیس جمهوری عراق افزود: شرایط دشوار و حساس کنونی در منطقه ما را وامی دارد با هماهنگی و تلاش مشترک به خلق یک گفتگوی مشترک و سازنده با همه طرف ها و با هدف ایجاد پایه های ثبات در منطقه کمک کنیم.

وزیر امور خارجه ایران نیز در این دیدار بر تمایل تهران برای گسترش افق های همکاری و هماهنگی دوجانبه با عراق تاکید کرد.

ظریف گفت که جمهوری اسلامی ایران در مرحله پیش رو و مرحله بازسازی نیز همچنان و در ابعاد مختلف حامی دولت و ملت عراق خواهد بود.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بعد از ظهر دیروز یکشنبه در راس یک هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی برای انجام یک سفر چهار روزه وارد بغداد شد و قرار است به شهرهای اربیل، سلیمانیه، کربلا و نجف نیز سفر کرده و علاوه بر دیدار با مقامات مختلف عراقی در چند همایش اقتصادی مشترک میان دو کشور نیز شرکت کند.

ظریف در اولین روز سفرش علاوه بر دیدار با همتای عراقی و نخست وزیر عراق با رییس و اعضای فراکسیون اصلاح از فراکسیون های بزرگ پارلمان عراق دیدار کرده است.

وزیر امور خارجه کشورمان در دومین روز سفرش، دیدارهایش را با دبیرکل جنبش اسلامی النجباء و نمایندگان اقوام و ادیان مختلف عراق آغاز و سپس با «محمد الحلبوسی» رییس پارلمان عراق و جمعی از سران فراکسیون ها و نیز «هادی العامری» رهبر و تعداد دیگری از اعضای فراکسیون سازندگی از فراکسیون های بزرگ پارلمان و همچنین 'ایاد علاوی' نخست وزیر اسبق عراق و رهبر ائتلاف الوطنیه این کشور و تعدادی از مسوولان این ائتلاف دیدار و گفتگو کرد.