به گزارش پارس ، مشرق به نقل از العام، حدود ۵۰۰ فرانسوی با تظاهرات مقابل شهرداری منطقه وال دواز در" ایل دو فرانس" در شمال این کشور، درخواست کردند برخورد خشونت آمیز با زنان مسلمان متوقف شود. . آنان همچنین از شهردار این منطقه خواستند که فورا استعفا کند.

معترضان با قرائت بیانیه ای در محل تظاهرات خود مقابل شهرداری منطقه وال دواز، اعلام کردند که مسلمانان به ویژه زنان محجبه با خشونت نیروهای پلیس یا شهروندان عادی روبرو می شوند.

معترضان دراین بیانیه اعلام کردند که خشونت های اخیر علیه ربیعه زن مسلمانی که نقاب به چهره می زند، توسط نیروهای پلیس، جایی برای شک و تردید باقی نمی گذارد که مسلمانان در فرانسه با رفتارهای نژاد پرستانه روبرو هستند.

معترضان فیلیپ دوجیه شهردار این منطقه را مسئول برخورد خشونت آمیز با این زن مسلمان دانستند و استعفای وی را خواستار شدند.

دراین حال، دوجیه شهردار این منطقه طی سخنانی خطاب به معترضان تجمع کننده مقابل شهرداری تاکید کرد که رفتارهای پلیس در برخورد با زنی که نقاب به چهره داشت طبیعی بوده و به خشونت نیانجامیده است اما معترضان این گفته وی را به شدت رد کردند.

دوجیه افزود: تحقیقاتی درخصوص این حادثه بنا به شکایتی که از نیروهای پلیس شده، صورت گرفته است.

وی تاکید کرد هر نیروی پلیس که از حد و حدود خود فراتر رود، مجازات خواهد شد.

بعد از پایان سخنرانی دوجیه، میان نیروهای امنیتی و معترضانی که اصرار داشتند به زور وارد ساختمان شهرداری شوند، مشاجره روی داد.

تظاهرات اعتراض آمیز فرانسوی ها به دنبال اقدام سه نیروی پلیس فرانسه در تعدی به یک زن مسلمان محجبه به نام ربیعه برگزار شد؛ این نیروهای پلیس هنگام ورود به منزل این زن با وی و سه فرزندش برخورد خشونت آمیزی داشتند.

نیروهای پلیس فرانسه خواستار اعلام هویت وی شدند و وی فورا هویت خود را اعلام کرد ولی حاضر نشد که به خواسته نیروهای پلیس مبنی بر برداشتن نقاب از چهره خود عمل کند و همین مساله باعث شد که نیروهای پلیس وی را تهدید کنند که به مرکز پلیس منتقل خواهند کرد.

درنتیجه وی به همراه نیروهای پلیس به مرکز پلیس رفت و درآن جا نقاب از چهره اش برداشت اما نیروهای پلیس اصرار به برداشتن حجاب و روسری وی داشتند که این مساله با مخالفت او مواجه شد، درنتیجه پلیس با وی و سه فرزندش با خشونت برخورد کرد.