به گزارش پارس ، ایسنابه نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس و اسماعیل هنیه، نخست وزیر حماس عصر جمعه وارد قاهره شدند.

مشعل در راس یک هیات ۱۱ نفره از دوحه قطر برای سفری چند روزه به قاهره سفر کرد.

منابع در فرودگاه قاهره اعلام کردند که پیش از ورود هیات خالد مشعل، هیاتی دیگر از جنبش حماس به ریاست اسماعیل هنیه وارد قاهره شد.

منابع در گذرگاه رفح با بیان اینکه هنیه در راس یک هیات ۱۲ نفره از طریق گذرگاه رفح به قاهره آمد، اعلام کردند که هدف از این سفر آن است که مسائل گوناگون از جمله آشتی ملی و اجرای هرچه سریعتر معاهده ها توافق شده در قاهره مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

عصام الدعالیس، مشاور هنیه اعلام کرد که هدف از این سفر چند روزه دیدار با رهبران مصری و مذاکره در خصوص روابط فلسطین و مصر و پرونده آشتی ملی است.

در همین راستا یک منبع نزدیک به جنبش حماس که خواست نامش فاش نشود، تصریح کرد: اسماعیل هنیه در نشست دفتر سیاسی حماس که در روزهای آتی در قاهره برگزار خواهد شد، شرکت خواهد کرد.

این منبع نزدیک به جنبش حماس زمان این نشست را اعلام نکرد و جزئیات بیشتری در خصوص آن ارائه نداد.

نخست وزیر جنبش حماس در خطبه نماز جمعه در نوار غزه با تاکید بر اینکه به تحقق آشتی فلسطین پایبند است، گفت: ما می خواهیم که آتش بس محقق شود و دو دستگی ها پایان یابد تا ما به مسائل بزرگ مردم فلسطین بپردازیم.

روز جمعه ششمین سالگرد کنترل حماس به نوار غزه بود.

جنبش حماس شش سال قبل در پی درگیری های خونین با اعضای جنش فتح توانست نوار غزه را تحت کنترل خود در آورد.

از آن زمان به بعد تمام تلاش های طرف های عربی و در راس آن مصر برای پایان دو دوستگی میان دو جنبش فتح و حماس با درهای بسته مواجه شد.

هنیه با بیان اینکه هیچ اختلافاتی میان اعضای جنبش حماس وجود ندارد، تاکید کرد که اعضای این جنبش در درگیری های سوریه دخالتی ندارند.