به گزارش پارس نیوز، 

/۱۲ هزار میلیارد تومان کافی نیست

حسینعلی شهریاری در گفتگو درباره بودجه حوزه سلامت،گفت: متاسفانه بودجه این بخش کافی نیست، اما کمیسیون بهداشت و درمان و مجلس شورای اسلامی تلاش می‌کند تا اعتبارات مورد نیاز بخش سلامت تامین شود.

وی با اشاره به اینکه با توجه به افزایش بی رویه قیمت ها و تورم به ویژه در بخش دارویی و مواد مصرفی پزشکی، باید منابع کافی برای بودجه بخش سلامت پیش بینی شود، افزود: متاسفانه سازمان برنامه و بودجه توجه کافی به بودجه سلامت نکرده است و با این رویه، بخش سلامت کشور دچار مشکلات عدیده ای می شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه سال ۹۷ مشکلات زیادی در اجرای طرح تحول سلامت وجود داشت، متذکر شد: به دلیل کمبود منابع بیمه سلامت، در اکثر بیمارستان ها حدود حمایت و سقف کمی برای این موضوع وجود داشت که بسیار کمتر از نیازهای درمانی مردم بود و باید این مشکل در بودجه سال آینده حل و فصل شود.

شهریاری با اشاره به اینکه طبق گفته مسئولان بیمه سلامت برای اجرای طرح تحول سلامت ۱۸ میلیارد تومان بودجه لازم است، گفت: در بودجه سال آتی فقط ۱۲ هزار میلیارد تومان برای این موضوع اعتبار تخصیص داده شده است که با این روند مشکلات اجرای این طرح ادامه می‌یابد.

وی با اشاره به تصویب پرداخت ۵۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی به بخش دارو و سلامت، تاکید کرد: این اعتبار باید صرفا برای حوزه سلامت هزینه شود تا از این طریق بدهی بیمه ها کاهش یافته و حتی به صفر برسد.